Родзинка в освітньому бізнесі

Субота
05.04.2014
Своїм баченням бізнесу у сфері освіти, і тим, як вона стала франчайзі Mortimer English Club, ділиться Вікторія Поляновська
 

- Ваш досвід у бізнесі почався з Мортімера чи до цього Ви вже займалися підприємницькою діяльністю? Якщо так, то якою?

- Так вийшло, що про те, щоб працювати на себе я почала замислюватися ще під час навчання в університеті. Незважаючи на те, що працювати почала з першого курсу, причому в міжнародній компанії з відмінною не тільки для першокурсниці зарплатою, але все-таки хотілося розвивати щось своє. Вплинув батько, який займається бізнесом з 1989 року, бо він весь час повторював - ти не з тих, хто буде щасливим працюючи на когось, потрібно думати про свій бізнес. Так що думка про свою справу була закладена давно, тільки не було ідеї чим саме займатися. Але все вирішилося само собою. Після отримання диплому була необхідність в тайм-ауті, бо ж одночасно працювати і вчитися – велике навантаження. З друзями поїхала на рік до Німеччини за програмою Aupair. Вивчила німецьку, помандрувала по Європі, зробила перепочинок після гонки навчання-робота. Програма дуже сподобалася, недарма в багатьох країнах є традиція їхати на рік в іншу країну після закінчення навчання школи або вузу, це гарний відпочинок і можливість переосмислити свої плани на життя. Саме після повернення й виникла ідея відкрити свого освітнього агентства - у 2003 році ми з братом заснували міжнародне агентство «Погляд- Next». Почали з роботи по рідній програмі міжнародного обміну Aupair, згодом додалися програми вищої освіти за кордоном, власне бюро перекладів. Ці напрямки успішно працюють і зараз - цього року «Погляд- Next» святкує десятиріччя, більш того, ми доповнили свої послуги відкриттям повноцінного турагентства, і теж за системою франчайзингу (франшиза «Гарячі тури»).

  Але на той момент ми ще не знали про можливість купити ідею діючого бізнесу, а просто із спектру наших програм виникла ідея організувати свої мовні курси, щоб контролювати мовну підготовку наших клієнтів. Хотілося чогось неординарного: не звичайних мовних курсів зі шкільним рівнем викладання. Знайшли партнерів у Києві - компанію «Аеролінгва», всесвітньо визнаний центр підготовки з авіаційної англійської. Запустили курси з авіаційної англійської і підготовку до здачі тестування на міжнародні сертифікати (IELTS, TOEFL). Відразу відчулася перевага роботи за перевіреною працюючою методикою. Що й привело, в принципі, до прийняття франчайзингової моделі роботи, до придбання франшизи.

- Що допомогло визначитися з напрямком бізнесу?

- Тут все просто. У мене народилася старша дочка, і дитина повністю перевернула всі мої пріоритети та інтереси. Так як я людина, яка постійно чимось захоплюється, то з народженням дитини вивчила безліч інформації, що стосується виховання та догляду за маленькими дітьми. І звичайно ж, зацікавилася ідеєю вивчення англійської мови,  як другої рідної. Спочатку думала знайти подібні курси в Кіровограді, але виявилося, що такої пропозиції у місті немає. Тому довелося, як завжди все робити самостійно. Можливість розпочати новий проект з'явилася не відразу, бо відволікали інші напрямки діяльності, але ідея дитячих курсів визрівала довго, і я розглядала пропозицій франшиз, порівнювала методики, читала відгуки, радилася зі своїми викладачами. Розглядала і варіант розробки курсу самостійно, але розуміла, що це займе багато часу, та й результат не гарантований, простіше взяти готову методику, структуру роботи, а не вигадувати велосипед.

- Чому Ви зупинилися саме на Мортімер?

У Мортімер, перш за все, привернула увагу методика - абсолютно діюча, прекрасна методика вивчення англійської в ігровій формі для різного віку. Ви б чули, як розмовляють наші самі молодші дворічні дітки! До того ж, зацікавила й ідея сімейного клубу, «від двох до 99». Адже Мортімер це не лише навчання, це філософія нового підходу: коли навчання не важко і нудно, а весело і креативно, і те, що об'єднує всю сім'ю. Мені здається, в цьому і полягає основна родзинка нашого Мортімера - це не просто курси, куди можна віддати дитину, це сімейний клуб, який допомагає батькам і дітям краще зрозуміти один одного, повірити, що кожен з нас - лінгвістичний геній і навчитися вільно говорити на іноземною мовою можна в будь-якому віці. З Мортімером англійська може стати новим хобі для всієї родини, способом проведення спільного дозвілля різних поколінь. Ми і зараз намагаємося об'єднувати в нашій роботі покоління і батьків і дітей, розробляємо курси, спільні свята і поїздки. Цього року стартував проект англомовного табору за методикою Мортімер. Влітку ми успішно з'їздили до Греції, зараз збираємо компанію в Болгарію, це буде повноцінний сімейний англомовний табір. Туристичної підтримкою нашого табору займається якраз наше турагентство, так що в даному проекті гармонійно поєдналися дві ефективно працюючі франшизи.

- Як на Ваш погляд, розвивати бізнес за франчайзинговою схемою в Україні?

- У нашій країні, де ще немає повноцінного досвіду цивілізованої підприємницької діяльності, франчайзинг це вихід. На відміну від самостійного ведення бізнесу, багато в чому сумбурного: шлях проб і помилок, робота в рамках хорошою франчайзингової системи відразу задає певні рамки, певний рівень якості роботи та організації бізнесу. Підтримка франчайзера, в тому числі в юридичних питаннях і питаннях обліку, гарантовано діє методика, є можливість побачити майбутні результати свого проекту на прикладі більш старших партнерів, дуже допомагає не відволікатися на непотрібні дії, а за  продуманим планом рухатися до мети. При цьому франчайзинг дає достатньої самостійності, щоб реалізувати свої ідеї - це ж не робота в якості філії відомої компанії, а свій проект, в якому можна і потрібно реалізовувати свої мрії і своє власне бачення бізнесу. Наприклад, кожен центр Мортімер унікальний і кожен з партнерів в рамках загальної методики створює щось своє, що показує індивідуальність конкретного власника франшизи. Все в цілому сприяє успішній роботі на себе в рамках партнерської мережі. До того ж сама методика не стоїть на місці, франчайзер регулярно дивує новинками. Наприклад, ми чекали появи методики навчання для самых молодшеньких діток, молодших двох років, і – вуаля, такий курс з'явився. З лютого, після того як педагоги пройшли тренінг, ми втілили програму по навчанню дітей від 12 місяців.