11.11.2013

Я і мій франчайзер

Про те, чому нас притягує до одних франшиз і відштовхує від інших, розповідає Директор з консалтингу ТОВ "ПРОФІТ систем" Лілія Сідельник.

Хотілося б розпочати з усім відомої приказки: «На кожен товар знайдеться свій покупець». Такий же принцип діє у франчайзингу. В Україні є понад 400 франчайзингових пропозицій. Є зрілі бізнеси, франшизи яких часто дорогі, є франшизи, створені ентузіастами з 1000 доларами в кишені. Але і ті, і інші розвиваються та з часом знаходять своїх однодумців-франчайзі. Подібне притягує подібне, і франчайзі за характером та поведінкою зазвичай схожі до франчайзера, власника франшизи. Це відбувається автоматично.

бизнес Фото з мережі Інтернет

Підбір партнера підпорядкований певним законам.

Які ж франчайзери є на ринку? Розглянемо нижче 2 типи франчайзерів, які трапляються найчастіше.

  • Окрему нішу займають вже зрілі компанії, які працюють на ринку давно. Вони, як правило, приходять до франчайзингу вже після того, як успішно побудували власний бізнес та довіру до бренду. Приклад таких франчайзерів - ресторатори. Сума початкових інвестицій тут становитиме не менше 50-ти тисяч доларів. Власники - конкретні, послідовні та часто небагатослівні люди. Тут найчастіше немає дуже гучної реклами, направленої на пошук франчайзі. Акцент франчайзера ставиться на успішний вибір партнера і ґрунтовний прорахунок бізнес-моделі, а не на швидкість розвитку мережі. Такі бізнеси часто окуповуються лише за 2-3 роки, але приносять стабільний високий прибуток в перспективі наступних років.

  • Є і друга категорія франчайзерів, бізнеси яких потребують інвестиції від 20-ти тисяч гривень. Так званий «легкий старт». Найчастіше це молоді власники бізнесу. На початкових етапах запуску свого бізнесу вони вже орієнтовані на розвиток по франчайзингу. Серед таких бізнесменів часто можна побачити молодих людей до тридцяти років, відмінною рисою характеру яких буде невгамовний ентузіазм. Піар-кампанія для таких франчайзерів - на одному з провідних місць (власні блоги, коментарі). Вони імпульсивні, амбітні, бренд постійно на слуху, навіть якщо фірма була заснована нещодавно. Такі компанії частіше працюють у сфері надання послуг населенню, продажу дрібного товару чи стріт-фуду. Бізнеси досить легкі у запуску, окуповуються протягом року-півтора, чим і приваблюють франчайзі. Проте часто після 2-3 років прибутковість точок суттєво знижується (через насиченість ринку, зміну вподобань клієнтів, як це сталося з ломбардним бізнесом чи магазинчиками живого пива).

Це два основних типи франчайзерів, які стоять на полярних кінцях цілої низки компаній. Зі зростанням досвіду франчайзі змінюється, як і його пріоритети при виборі франчайзера. Адже, і той, і інший повинні перебувати, як-то кажуть, «на одній хвилі».

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank