01.04.2013

Розумна іграшка

"З досвіду нашої мережі, річний приріст попиту на розвиваючі іграшки становить 10-15%", - стверджує комерційний директор компанії "Маленький Сократ" Сергій Зімін

Як сьогодні розвивається ринок дитячих товарів в Україні? Які тренди домінують зараз, а які мають хорошу перспективу на майбутнє?
На теперішній момент український ринок дитячих товарів представлений в основному великими магазинами: від 300 м2 і більше. Можна сказати, що 90% торгової площі цих магазинів займає розважальна іграшка. При цьому 40% всього асортименту - це м'яка іграшка. Великою популярністю користуються й тематичні товари, що культивуються телевізором: персонажі різноманітних мультиків. Однак, все більше експертів схиляється до думки, що засилля великих магазинів - це ознака перехідного періоду. Таке собі намагання зібрати різноманітні пропозиції в одному місці (за принципом супермаркету) спостерігається вже останні 4-5 років. Ринок близький до насичення, і скоро, на мою думку, крупних мережевих магазинів почне меншати. На це нам вказує досвід інших країн. Та ж сама Європа пережила період великих іграшкових магазинів ще 20-30 років тому. В Україні теж починає з'являтися більш вузька спеціалізація. Цьому сприяє сама культура споживання. Адже в невеликому магазині дуже зручно орієнтуватися в асортименті та набагато легше підібрати потрібний товар.

«Маленький Сократ» Фото «Маленький Сократ»

Сергій Зімін - комерційний директор компанії "Маленький Сократ"

Яка частка ринку дитячих іграшок належить розвиваючим іграшкам? Якою є динаміка розвитку цього сегменту?

Загалом щорічний приріст продажів дитячих товарів становить в середньому 15-20%, а це - 1,5-3,5 млрд грн в рік. Близько 40% дитячих товарів - це одяг, решта - іграшки. Річний приріст попиту на дитячі іграшки становить 20-25%. Розвиваюча іграшка займає 5-10% ринку. Якоїсь окремої статистики щодо зростання продажів у цьому сегменті немає, проте, з досвіду нашої мережі, можу сказати, що це, в середньому, - 10-15% щороку.

Як відрізняється український ринок розвиваючих іграшок від аналогічних ринків інших країн? Чим зумовлені такі відмінності?

В Італії, наприклад, 40% всього ринку дитячих товарів займає саме розвиваюча іграшка! Нам до цього ще рости й рости. Російські компанії також починають концентруватися на невеликих магазинах (20-30 м2) розвиваючих іграшок. В Україні поки що робляться перші спроби в цьому напрямку. Проте, рано чи пізно, ринок прийде до цього тренду, і в нас будуть показники не гірші, ніж в інших європейських країнах.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Розумна іграшка

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1168 коментарів, 281 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank