01.04.2013

Розумна іграшка

"З досвіду нашої мережі, річний приріст попиту на розвиваючі іграшки становить 10-15%", - стверджує комерційний директор компанії "Маленький Сократ" Сергій Зімін

Як сьогодні розвивається ринок дитячих товарів в Україні? Які тренди домінують зараз, а які мають хорошу перспективу на майбутнє?
На теперішній момент український ринок дитячих товарів представлений в основному великими магазинами: від 300 м2 і більше. Можна сказати, що 90% торгової площі цих магазинів займає розважальна іграшка. При цьому 40% всього асортименту - це м'яка іграшка. Великою популярністю користуються й тематичні товари, що культивуються телевізором: персонажі різноманітних мультиків. Однак, все більше експертів схиляється до думки, що засилля великих магазинів - це ознака перехідного періоду. Таке собі намагання зібрати різноманітні пропозиції в одному місці (за принципом супермаркету) спостерігається вже останні 4-5 років. Ринок близький до насичення, і скоро, на мою думку, крупних мережевих магазинів почне меншати. На це нам вказує досвід інших країн. Та ж сама Європа пережила період великих іграшкових магазинів ще 20-30 років тому. В Україні теж починає з'являтися більш вузька спеціалізація. Цьому сприяє сама культура споживання. Адже в невеликому магазині дуже зручно орієнтуватися в асортименті та набагато легше підібрати потрібний товар.

«Маленький Сократ» Фото «Маленький Сократ»

Сергій Зімін - комерційний директор компанії "Маленький Сократ"

Яка частка ринку дитячих іграшок належить розвиваючим іграшкам? Якою є динаміка розвитку цього сегменту?

Загалом щорічний приріст продажів дитячих товарів становить в середньому 15-20%, а це - 1,5-3,5 млрд грн в рік. Близько 40% дитячих товарів - це одяг, решта - іграшки. Річний приріст попиту на дитячі іграшки становить 20-25%. Розвиваюча іграшка займає 5-10% ринку. Якоїсь окремої статистики щодо зростання продажів у цьому сегменті немає, проте, з досвіду нашої мережі, можу сказати, що це, в середньому, - 10-15% щороку.

Як відрізняється український ринок розвиваючих іграшок від аналогічних ринків інших країн? Чим зумовлені такі відмінності?

В Італії, наприклад, 40% всього ринку дитячих товарів займає саме розвиваюча іграшка! Нам до цього ще рости й рости. Російські компанії також починають концентруватися на невеликих магазинах (20-30 м2) розвиваючих іграшок. В Україні поки що робляться перші спроби в цьому напрямку. Проте, рано чи пізно, ринок прийде до цього тренду, і в нас будуть показники не гірші, ніж в інших європейських країнах.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank