02.04.2012

Стати частиною великого

Про особливості співпраці з міжнародною мережею супермаркетів SPAR розповідає франчайзі компанії Максим Удовиченко

Харківський франчайзі міжнародної мережі супермаркетів SPAR Максим Удовиченко довгий час працював в роздрібній торгівлі. П'ять років тому на одній із виставок побачив стенд свого майбутнього франчайзера. Як зізнається Максим, саме представники SPAR і розповіли йому про такий спосіб співпраці як франчайзинг. "У роздрібній торгівлі я працював на той час давно, але, фактично, про франчайзинг толком і не знав, - коментує Максим Удовиченко, - так, чув дещо, але на той момент такий варіант навіть не розглядав. Власне представники SPAR мені детальніше про нього і розповіли. Я тоді якраз шукав назву для свого магазину. Ми ще довго вели переговори, я зважував усі "за" та "проти".

Спар, Максим Удовиченко

Максим Удовиченко - франчайзі SPAR, власник 4 франчайзингових магазинів

Франчайзинг в першу чергу мене привабив тим, що давав можливість стати частинкою чогось більшого - в даному випадку великої європейської компанії, величезної міжнародної мережі супермаркетів, - додає Максим. - Також мене дуже приваблювала можливість отримання товару за нижчими цінами, внаслідок об'єднання обсягів закупівель для мережі на всій території Україні, що дозволяє бути більш конкурентоспроможним порівняно з іншими компаніями, що працюють в цій сфері".

Бути з брендом на коні

Перший супермаркет SPAR в Харкові відкрився в 2008 році, в елітній частині міста Харкова, в бутиковой зоні на вулиці Сумській - традиційному місці покупки ексклюзивних товарів від всесвітньо відомих виробників. "SPAR орієнтований на покупців з високим рівнем доходу, які цінують якість і престижність марок придбаних товарів, які звикли робити покупки в комфортній приємній обстановці, - розповідає франчайзі. - Усі ці люди мають достатньо серйозні купівельні спроможності, найперше, багато подорожують і багато знають, а також - дбають про своє харчування. Тому у нас було величезне бажання відкрити не просто магазин під індивідуальним назвою. Нам хотілося появи супермаркету європейського рівня в центрі Харкова. І, власне, люди, які багато подорожують, знають бренд SPAR, розуміють рівень обслуговування, який вони отримають в такому супермаркеті, очікують відповідної якості товарів і т. д. Тому брендовий магазин з самого початку був більш привабливим, більш, так скажімо, зрозумілим для клієнта, а ступінь довіри до нього - вищою".

Однак, за словами Максима, на практиці виявилося, що далеко не всі українці знають всесвітньовідомі бренди: "Одні ведуть активний спосіб життя, подорожують і знайомі з міжнародними брендами. Інші, можливо, ніколи й не були за кордоном. Тому, звичайно , були люди, для яких назва SPAR стало абсолютно новим і ні про що не говорила. І таких, я скажу, фактично 90% покупців. Їм з нуля довелося розповідати, що таке SPAR".

СПАР

"У бізнесі продовольчих супермаркетів франчайзинг привабливий можливістю отримання товару за нижчими цінами. Це стає можливим внаслідок об'єднання обсягів закупівель для мережі по всій території Україні і дозволяє бути більш конкурентоспроможним в порівнянні з іншими компаніями, що працюють в цій сфері", - стверджує Максим Удовиченко.

Компанія-франчайзі провела масу рекламних і маркетингових комунікацій для популяризації бренду безпосередньо в Харкові. На цю роботу пішло близько півтора року. "Хоча це все одно легше, ніж розкрутка абсолютно нового бренду, - впевнений Максим Удовиченко. - Ми могли посилатися на багаторічний досвід роботи компанії, оперувати фактами, адже за спиною у нас - велика міжнародна мережа".

Міцне плече

Такий спосіб співпраці, як франчайзинг передбачає всебічну підтримку франчайзера на етапі підготовки, запуску магазину і під час подальшої його роботи, надання корпоративного стилю, дизайну, стандартів і бізнес-технологій.

"У багатьох людей є уявлення про те, що якщо починати бізнес по франчайзингу, всю роботу хтось зробить за них. Перші питання, які виникають: а що вам дали? Обладнання, приміщення надали? За великим рахунком не дають нічого - надають можливість взяти, - пояснює Максим. - Від франчайзера ти отримуєш концепцію магазину, бізнес-процеси, обмін досвідом з іншими франчайзі. Але при цьому людина повинна сама цим скористатися. Франчайзинг дає популярність бренду, схеми роботи, напрацювання по постачальникам в єдиній мережі закупівель".

Як відзначає франчайзі, ще один дуже важливий момент у франчайзингу продовольчих супермаркетів - private label, тобто власне виробництво товарів під своїм брендом. У SPAR, наприклад, такі виготовляються як в Україні, так і за кордоном. Виходить, що в ціну цих товарів вкладається тільки вартість самого продукту, без додаткової рекламної націнки, яка становить часом близько 30-40%. Товар власного бренду виходить дешевше, що вигідніше як для покупця, так і для власника супермаркету.

Досвід, він і в Африці досвід

"Нещодавно я відвідав Store Development Seminar & EUROSHOP 2011 - Семінар з розвитку магазинів & ЕВРОШОП 2011. Було дуже приємно потрапити в коло однодумців, людей, які присвятили себе цьому бізнесу і дійсно отримують від нього задоволення", - розповідає Максим Удовиченко.

СПАР

Один з важливих моментів у франчайзингу продовольчих супермаркетів - private label, тобто власне виробництво товарів під своїм брендом. Виходить, що в ціну цих товарів вкладається тільки вартість самого продукту, без додаткової рекламної націнки, яка становить часом близько 30-40%.

Поспілкувавшись зі своїми колегами з інших країн, Максим Удовиченко багато чого дізнався про особливості бізнесу в різних країнах. За словами Максима, активно мережа зараз розвивається в Китаї. Незважаючи на те, що вони виробляють товари на експорт для всього світу, сама китайська нація досить бідна.

Дуже здивувала українського франчайзі Південна Африка - в тих країнах був такий же процес гіперінфляції, який спостерігався в Україні в 90-х роках. "Мені здається, в Південній Африці ситуація дещо схожа з тою, яка колись була у нас, ми йдемо схожими дорогами. У них дійшло до того, що одна банкнота оцінювалася в кілька мільярдів. Незважаючи на це все, мережу вдалося розвинути і там, франчайзі бачать хороші перспективи для подальшої роботи.

Дуже порадували російські колеги - їх успіхи величезні. Наприклад, Тулу називають SPAR-містом - там уже працює близько шістдесяти магазинів. Для порівняння: на території всієї Україні зараз понад тридцять супермаркетів, а там в одному місті працює в два рази більше. Загалом, нам є чого прагнути".

Максим Удовиченко зараз управляє чотирма супермаркетами на території Харкова. За договором з франчайзером має право відкривати магазини SPAR в цьому місті тільки його компанія. За словами Максима, у подальших планах - нові відкриття супермаркетів на умовах франчайзингу.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank