29.03.2012

Вищий пілотаж

Бути власником одного бізнесу добре, а кількох - взагалі чудово. Ось чому деякі підприємці не зупиняються на відкритті однієї франчайзингової точки. Адже воно того варте.

Вінницький підприємець Сергій в 2009 році відкрив піцерію New York Street Pizza на умовах франчайзингу. Не минуло й кілька місяців, як вінничанам розкрив двері одразу другий заклад. Зараз бізнесмен має намір відкрити ще одну точку. Сергій - не єдиний, хто прийшов до такого рішення. У мережі більшості найбільших франчайзерів не тільки нашої країни, але і всього світу величезну кількість точок відкривають одні й ті ж партнери. Ця тенденція підтверджує успішність і прибутковість концепції. Адже якщо підприємець відкриває дві і більше точок, значить, його перший бізнес пішов вдало. Також це є показником грамотно побудованої системи - коли обидві сторони можуть на ній заробити.

Top Secret, каса магазину

"Новій людині все необхідно пояснювати "на пальцях", - стверджує Мартін Міськевич, директор компанії "Бета-Реда Україна", що розвиває в нашій країні мережі фірмових магазинів Top Secret, Troll. - А якщо франчайзі відкриває вже другий магазин, він знає наші стандарти, знайомий з нашими проектами, в такому випадку необхідність в додатковому навчанні відпадає".

Багатодітний батько

65% партнерів McDonald's володіють більш ніж одним рестораном. Деяким належать по 5-6 франчайзингових закладів. При цьому мережа всесвітньовідомої американської компанії об'єднує вже більше 32 тис. точок. Подібна ситуація спостерігається і в рядах українських фірм. Серед 400 партнерів найбільшого гравця сфери стріт-фуду - компанії "Форнетті" - 30% підприємців отримують дохід з більш ніж однієї точки продажу гарячої випічки. Інший великий франчайзер - "Наша Ряба" - на сьогоднішній день співпрацює з 362 бізнесменами: 40% з них володіють менше ніж 10 точками, 3-4% управляють менше ніж 100 точками, і один франчайзі має в підпорядкуванні більше 100 точок. Це - елемент стратегії компаній, які роблять ставку на ефективних і перевірених партнерів. Адже для франчайзера так само важливо, щоб бізнес функціонував успішно. Коли партнер вже знайомий, йому більше довіряють, ніж новій людині. До того ж вища ймовірність, що і наступна точка буде вдалою, адже у нього вже є досвід. Перевірений партнер знає, як реалізовувати плани продажів, знайомий з процедурами і корпоративною культурою мережі. "Новій людині все необхідно пояснювати "на пальцях", - розповідає Мартін Міськевич, директор компанії "Бета-Реда Україна", що розвиває в нашій країні мережі фірмових магазинів Top Secret, Troll. - "А якщо франчайзі відкриває вже другий магазин, він знає наші стандарти, знайомий з нашими проектами, в такому випадку необхідність в додатковому навчанні відпадає. Оформляючи магазин, він уже в курсі, до кого краще звертатися за послугами, у кого вигідніше замовляти меблі і т.д. Також часто розділяється персонал - навчені співробітники, які отримали досвід в попередньому магазині, можуть перейти на іншу точку і допомагати новим працівникам ".

Міжміський бізнес

Якщо магазини франчайзі знаходяться в одному і тому ж місті, безумовно, це дуже зручно. Але в ситуації, коли вони розташовані в різних, іноді виникають деякі труднощі. "Зазвичай підприємець краще знайомий з ситуацією в своєму місті, з споживчим попитом, звичками покупців, знає, де ефективніше рекламуватися ", - розповідає Мартін Міськевич. Коли концепція користується популярністю у клієнтів і приносить хороший дохід, є сенс отримувати подвійний, потрійний або навіть більший прибуток. Особливо це стосується бізнесів з відносно невеликим рівнем прибутковості, наприклад сфери стріт-фуду: для того щоб мати хороший заробіток, підприємцю варто відкрити кілька точок.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank