Перспективи ринку послуг з доставки питної води в Україні

Понеділок
12.12.2011
Розмова з директором з дистрибуції IDS Aqua Service Олексієм Костильовим
 

Що Ви можете сказати про ринок HOD Україні?
На вітчизняному ринку послуг з доставки питної води HOD (home and office delivery - дослівно "доставка до дому та в офіс") є близько 100 гравців, представлених виробниками і дистриб'юторами, і їх кількість невпинно зростає, що вказує на високий інтерес до даного бізнесу. У той же час власне виробництво мають тільки близько 20 компаній. Український ринок питної води HOD знаходиться на стадії становлення. Перші компанії, які почали здійснювати доставку питної води в будинки та офіси в тарі ємністю 18,9 літрів, з'явилися в Україні на початку 90-х років, тоді як подібна послуга, приміром, у США надається вже близько ста років. Можна стверджувати, що ринок HOD США насичений вже на 95%. У той час, як на Україну насичення ринку HOD не перевищує 25-30%. В Україні споживається всього 35 л води HOD на людину в рік, у той час як в сусідній Польщі - 70 л, в Росії - 42 л. Але ці відмінності згладяться в найближчі три-п'ять років.

Як відрізняється розподіл послуги по регіонах і якими факторами обумовлюється? Яке покриття по офісах та домогосподарствах?

Якщо говорити про регіональні особливості, то послуга, насамперед, найбільш розвинена в столиці та містах - мільйонниках. Але з кожним роком ми спостерігаємо зростання ринку і в інших містах. На сьогоднішній день послугою вже охоплено більшість міст країни від 50-ти тисяч населення і більше. Мета, до якої ми йдемо - це покриття всіх населених пунктів з населенням 25 тис +. До основних факторів, які зумовлюють популярність сервісу, можу віднести наступні: екологічні - загальний екологічний стан в регіоні, якість водопровідної води місцевих водоканалів, наявність локальних альтернатив - бювети, колодязі, свердловини тощо; економічні - купівельна платоспроможність у регіоні, стан бізнес-середовища, активність безпосередньо самих операторів ринку HOD; демографічні - кількість і щільність населення. Рівень проникнення послугою в містах-мільйонниках становить в сегменті домогосподарств від 3 до 7%, сегмент корпоративної сфери насичений на 70%. Тому поле для розповсюдження послуги - просто неосяжне. І, повірте, попит на даний момент в деяких випадках перевищує пропозицію.

Чи є сезонність в бізнесі?

Сезонність в бізнесі доставки води практично не відчувається, проте при значних змінах температури в бік потепління або похолодання спостерігається збільшення споживання води, оскільки при жаркій погоді популярною стає охолоджена вода, а при холодній зростає вживання гарячих напоїв - чай, кава. Уповільнення продажів, як правило, спостерігається в містах - мільйонниках під час відпускних періодів (друга половина липня, серпень, перша половина вересня, січень). Всі інші періоди в році по сезонності не відрізняються.

популярне на форумі

Открытие СТО. Бизнес-план

Кредитор? Вам потрібна термінова позика чи бізнес-позика? Ти будешвідмовлено в отриманні позики...

3 коментар
остання 20.11.2017
Открытие СТО. Бизнес-план

Раскрутка, PR, брендинг, узнаваемость ТМ - дело маркетологов, а мастер должен заниматься своим...

3 коментар
остання 10.03.2017
BVS-Rabota: працевлаштування по франчайзингу

Вимоги до приміщення для філіала

1 коментар
остання 25.11.2016
LEGO по-франчайзингу

Я хочу получать комментарии по этой теме на e-mail

1 коментар
остання 16.08.2016
Открытие СТО. Бизнес-план

На рахунок зарплата майстру 30% від заказу. Це дуже мало як для майстра. Якщо дійсно хороший...

3 коментар
остання 15.07.2016
Работа за границей - возможность выжить?

Мне интересно, насколько реально перевестись в зарубежное отделение компании, если есть...

2 коментар
остання 21.05.2016
Ринок бутильованої води зростає

Лично я стараюсь употребить дневную норму воды. Чаще всего покупаю уже розлтую в бутыли воду, но...

2 коментар
остання 21.05.2016
Как открыть рекламное агентство. Бизнес-план

головне щоб структура бізнес плану відповідала стандартам (для якісних підприємств)

2 коментар
остання 12.04.2016