12.12.2011

Перспективи ринку послуг з доставки питної води в Україні

Розмова з директором з дистрибуції IDS Aqua Service Олексієм Костильовим

Що Ви можете сказати про ринок HOD Україні?
На вітчизняному ринку послуг з доставки питної води HOD (home and office delivery - дослівно "доставка до дому та в офіс") є близько 100 гравців, представлених виробниками і дистриб'юторами, і їх кількість невпинно зростає, що вказує на високий інтерес до даного бізнесу. У той же час власне виробництво мають тільки близько 20 компаній. Український ринок питної води HOD знаходиться на стадії становлення. Перші компанії, які почали здійснювати доставку питної води в будинки та офіси в тарі ємністю 18,9 літрів, з'явилися в Україні на початку 90-х років, тоді як подібна послуга, приміром, у США надається вже близько ста років. Можна стверджувати, що ринок HOD США насичений вже на 95%. У той час, як на Україну насичення ринку HOD не перевищує 25-30%. В Україні споживається всього 35 л води HOD на людину в рік, у той час як в сусідній Польщі - 70 л, в Росії - 42 л. Але ці відмінності згладяться в найближчі три-п'ять років.

IDS Aqua Service, Олексій Костильов

Олексій Костильов - директор з дистрибуції IDS Aqua Service

Як відрізняється розподіл послуги по регіонах і якими факторами обумовлюється? Яке покриття по офісах та домогосподарствах?

Якщо говорити про регіональні особливості, то послуга, насамперед, найбільш розвинена в столиці та містах - мільйонниках. Але з кожним роком ми спостерігаємо зростання ринку і в інших містах. На сьогоднішній день послугою вже охоплено більшість міст країни від 50-ти тисяч населення і більше. Мета, до якої ми йдемо - це покриття всіх населених пунктів з населенням 25 тис +. До основних факторів, які зумовлюють популярність сервісу, можу віднести наступні: екологічні - загальний екологічний стан в регіоні, якість водопровідної води місцевих водоканалів, наявність локальних альтернатив - бювети, колодязі, свердловини тощо; економічні - купівельна платоспроможність у регіоні, стан бізнес-середовища, активність безпосередньо самих операторів ринку HOD; демографічні - кількість і щільність населення. Рівень проникнення послугою в містах-мільйонниках становить в сегменті домогосподарств від 3 до 7%, сегмент корпоративної сфери насичений на 70%. Тому поле для розповсюдження послуги - просто неосяжне. І, повірте, попит на даний момент в деяких випадках перевищує пропозицію.

Чи є сезонність в бізнесі?

Сезонність в бізнесі доставки води практично не відчувається, проте при значних змінах температури в бік потепління або похолодання спостерігається збільшення споживання води, оскільки при жаркій погоді популярною стає охолоджена вода, а при холодній зростає вживання гарячих напоїв - чай, кава. Уповільнення продажів, як правило, спостерігається в містах - мільйонниках під час відпускних періодів (друга половина липня, серпень, перша половина вересня, січень). Всі інші періоди в році по сезонності не відрізняються.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Перспективи ринку послуг з доставки питної води в Україні

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1167 коментарів, 278 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank