Четвер
03.03.2011
Про те, чому ще на початку 90-их франчайзинг 1С був чудовим вибором, редакції розповіла директор фірми "ЛВТ-аудит", франчазі "1С" Лариса Туровська
 

Ларисо Валентинівно, за нашою інформацією, Ваш бізнес може виявитися першим франчайзинговим бізнесом в Україні. Але чому Ви вибрали франчайзинг? Хіба не краще було просто відкрити абсолютно незалежну фірму і не залучати, та ще й не безкоштовно, чужу торговельну марку?
На це питання відповісти непросто. Особливо якщо врахувати - у ті далекі часи торгова марка "1С" ще не була такою розкрученою. Насправді у нас була фірма під назвою "Фермата". Саме вона отримала статус франчайзі. А в 1996 році ми відкрили дві фірми - "ЛВТ-аудит" і "ЛВТ-програми". І відповідний договір перевели на одну з них.

Яка в цьому була необхідність?
Та все дуже просто. Я отримала сертифікат аудитора. І з'явилася можливість відкрити аудиторську фірму. У той час був ще обов'язковим аудит. За законом аудиторська фірма продати нічого не може, лише підтверджувати баланси. А як нам продати клієнтові програму "1С"? Ось і довелося робити іншу фірму. Але бренд хотілося залишити один - так і з'явилися дві "майже тезки". Але байдуже, ми - одна команда. Адже впровадження бухгалтерських програм йде простіше, якщо поруч аудитор. Саме цей симбіоз і вів нас до успіху.

А ким Ви були до того, як зайнялися своєю справою? І як прийшли до того, щоб все ж таки стати франчайзі?
Я закінчила Інститут народного господарства. Довго працювала в Стройбанку (нині ПІБ). Потім на малих підприємствах бухгалтером. Чоловік кар'єру на держслужбі закінчив у статусі провідного програміста Інституту Кібернетики. У 1993 взяли кредит і купили комп'ютер. Вирішили продавати бухгалтерські програми. Продавали "Фінанси без проблем", "Парус". Потім зіткнулися з 1С. Продаючи дві раніше названі мною програми, ми виступали дилерами. Продавали програму і отримували від автора 30% знижку. З "1С" все не так. Там можна програмувати усередині. І мій чоловік міг реалізувати свої програмістські таланти. Звичайно, для нього це було дуже важливо. Він фактично з торговця повертався у власну професію. І мені це дуже подобалося. Моєму синові зараз 27. Він - сертифікований спеціаліст "1С". І це мені подобається теж. Так що фірма взагалі то майже "сімейна". Хоча і має 20 працівників у штаті.

Договір фрайчайзингу накладає певні обмеження на бізнес. Чи немає проблем із цим?
Так, франчайзер вимагає від нас витримувати рекомендовані ціни на свою продукцію. Вимагає сертифікувати наших фахівців. Але щодо власних, наших послуг, жодних обмежень немає. Думаю, вимоги справедливі і виправдані. Франчайзер має структуру контролю партнерських фірм. І договір розриває при порушеннях безжально. Ми намагаємося до цього не доводити. І поки проблем у відносинах із фірмою "1С" не мали.

А що робить франчайзер для своїх партнерів? Як допомагає їм? Чи платять вони франчайзеру?
Ну, перш за все - семінари партнерів. Думаю, це роблять усі франчайзери в усіх галузях. Ще методична підтримка. "1С" випускає спеціальні компакт-диски для партнерів. Надає можливість роботи в "закритій" зоні своїх сайтів. У тому числі і в інтернет-конференціях, де можна поспілкуватися не тільки з колегами, але і з керівництвом "1С", і з розробниками. "1С" дуже дбайливо ставиться до партнерської мережі. Коли звалилася криза 1998 року - партнерам були надані додаткові знижки.

Внесок фрайчайзі є. Але він чисто символічний. На рівні 100 доларів на квартал. Звичайно, він не окупає ту роботу, яку "1С" проводить по підтримці партнерів.

- І останнє запитання. ЛВТ - це Ваші ініціали?
- Ну, вважайте, як хочете... (сміється). Спробуйте дізнатися, що означає "1С". Щодо цього існують сотні легенд. До речі, фірма "1С" їх колекціонує. ЛВТ - це фірма. Це вже бренд. У нього є репутація. Можу, наприклад, сказати, що одну з наших розробок "Система обліку документів. Канцелярія" використовує Дирекція Олімпіади "Сочі-2014". Є документ, який це підтверджує. До речі, потрапила наша розробка туди завдяки фірмі "1С". Точніше - її партнерській мережі. Ось вам і ще один приклад ефекту від франчайзингу.


найчайтіше читане

Кюртош калач: європейські традиції - в Україну /18.10.2010

В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу

Яким має бути підприємець /26.02.2010

Тест на підприємництво

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

Види франчайзингу /19.11.2009

Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію

Маркетинг та дослідження ринку /18.02.2010

В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності