12.02.2010

Аналіз конкурентів

Щоб визначити стратегію діяльності компанії на ринку, Вам обов’язково необхідно проаналізувати Ваших конкурентів

Конкуренція присутня зараз практично у будь-якій сфері бізнесу. Вона дає стимул розвиватися, активізує появу нових продуктів та послуг, покращення їх якості та сервісу.

Перш ніж виходити на ринок, Ви маєте поставити собі такі запитання:

  • Чим компанія відрізняється від конкурентів, переваги, недоліки?
  • Чи є конкурентоздатними товари чи послуги Вашої фірми?
  • Чи є конкурентоздатною ціна на них?
  • Що нового, унікального, додаткового Ви зможете запропонувати ринку?

Аналіз конкурентоздатності надасть Вам можливість визначити Ваших конкурентів, оцінити їхні сильні і слабкі сторони. Знаючи дії Ваших конкурентів та маючи можливість їх передбачити, Ви зможете краще зрозуміти, які товари чи послуги Ваша компанія має запропонувати, як знайти ринок збуту для них і визначити місце вашого бізнесу на ринку.

Аналіз конкурентоздатності - це процес безперервний. Ви повинні збирати інформацію про Ваших конкурентів. Заходьте час від часу на їх офіційні сторінки в Інтернеті. Читайте літературу про їхні товари/послуги, слідкуйте за рекламою, яку вони дають, та аналізуйте її. Якщо є можливість, дістаньте їх продукцію. Читайте про конкурентів у ЗМІ. Поспілкуйтеся з Вашими клієнтами, дізнайтеся, що вони думають про товари чи послуги конкурентів.

Знаючи сильні та слабкі сторони конкурентів Ви матимете можливість передбачити їх дії та стати лідером

Збір інформації

Загалом починати збирати відомості про конкурентів необхідно ще тоді, коли Ви лише тільки вибираєте напрям, у якому збираєтесь працювати, чи тільки виношуєте ідею певної діяльності. Коли Ваша компанія ще зовсім молода і Ви тільки-но вийшли на ринок, необхідно постійно моніторити стан справ в рядах конкурентів. Продовжувати слідкувати за ними Ви маєте і тоді, коли вже закріпились на ринку і маєте достатньо стабільні позиції.

Припустимо, Ви ще навіть гадки не маєте, хто є Вашими конкурентами. Звідки про них можна дізнатись? Є декілька варіантів: Інтернет, безпосереднє відвідування місця продажу, спілкування по телефону чи електронній пошті під виглядом потенційного клієнта.

Найперше джерело - це, звичайно, Інтернет. Глобальна мережа надасть Вам всю найнеобхіднішу інформацію. У Вас може виникнути питання: а як я знайду своїх конкурентів? Найкращій спосіб - скористатися пошуковими системами, такими як, наприклад Google.com.ua, Yandex.ru, Rambler.ru, ukr.net, meta.ua тощо. Для пошуку адрес сайтів введіть у пошуковий рядок ключові слова, які характеризують діяльність Вашої компанії. Наприклад, якщо Ви маєте салон краси у Києві, можете ввести "салон краси", "послуги стиліста", "зробити зачіску", "послуги манікюру" тощо. Можете звузити коло пошуку, додавши до кожного словосполучення "Київ". Таким чином Ви отримаєте список офіційних сторінок компаній, які мають відношення до цього напряму діяльності. Зважаючи на свій формат та цільову аудиторію, виберіть ті, що можуть становити Вам конкуренцію.

Аналізуємо

Проаналізуйте кожну компанію, прочитавши її історію, досягнення, мету, масштаб діяльності, плани, події, що відбуваються, склад працівників, спектр послуг чи асортимент товарів та ціни на них, стратегію дій, клієнтське коло.

Найкраще оформити для себе щось по типу таблиці, за допомогою якої Ви зможете проаналізувати та порівняти конкурентів. Складіть список компаній та визначте важливі критерії і заповнюйте табличку. Це зробить Ваш аналіз більш наочним та функціональним.

Інтернет допоможе зібрати основну інформацію про конкурентів

Серед критеріїв можуть бути:

  • рівень презентації компанії, її стиль, імідж;
  • скільки працює на ринку, яку нішу займає, які досягнення має;
  • спектр послуг чи асортимент товарів, що унікального пропонує компанія на відміну від інших;
  • ціни;
  • місцерозташування;
  • особливості, прийоми стимулювання зростання лояльності клієнтів;
  • рекламні кампанії, просування фірми та продуктів/послуг;
  • що сподобалось Вам особисто, сильні сторони фірми;
  • що не сподобалось, відповідно слабкі сторони.

Все це надасть можливість визначити п’ять-шість компаній, які становлять Вам найбільшу конкуренцію. Їх надалі потрібно буде вже проаналізувати ретельніше, визначити своє місце серед них та розробити подальшу стратегію дій.

Перед Вами мають постати такі запитання: "Як конкуренти будують діалог з клієнтами? Як вони формують ціну? Як представники компанії відповідають на запитання, наскільки вони компетентні? Яку документацію надають, які внутрішні процеси в фірмі є відкритими для стороннього ока?"

Збір такої інформації потребуватиме вже більш тісного контакту. Для цього можна використовувати різні маленькі хитрощі. По-перше, необхідно відвідати точку продажів компанії під виглядом клієнта, оцінити рівень обслуговування, якість пропонованих товарів/послуг, побачити бізнес "зсередини", і звичайно все це проаналізувати. Можна також зателефонувати і дізнатися необхідну додаткову інформацію. У разі можливості спробуйте отримати від них, різноманітні брошури, прайси, партнерські договори.

Після остаточного аналізу, у Вас має скластися загальна картина. Ви маєте зрозуміти, хто що собою являє, які кожна компанія має сильні та слабкі сторони, особливості, відмінності та можливості. Таким чином Ви зможете спозиціонувати себе на ринку та виробити стратегію дій. Надалі необхідно постійно слідкувати за конкурентами, змінами в їх компаніях, впровадженнями, за тим, як вони реагують на останні тенденції ринку. Також необхідно відстежувати появу нових гравців на ринку.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank