10.02.2010

Планування обсягів закупівлі товару

Невідповідність кількості товару наявному попиту зменшує добробут підприємства

Під час ведення господарської діяльності, надзвичайно велику увагу необхідно приділяти обсягу запасів продукції, необхідної для роботи. Для торговельної діяльності - це товари, що продаються в магазині, для сервісного сектору - матеріали, що використовуються для роботи. Всі товари та матеріали, які використовуються компанією в процесі діяльності, становлять основу її активів. Це одночасно є і позитивним і негативним моментом. Добре коли компанія має багато активів, це гарно впливає на її рейтинг в разі продажу чи порівняння з конкурентами. Тим не менше, великий обсяг запасів товарів означає, що реальні гроші підприємця заморожені в цій продукції, яка не продається, а просто лежить на складі. Якщо серед запасів підприємства є такі товари, що були закуплені минулого та позаминулого року, це може стати загрозою фінансовій ліквідності компанії.

Щоб дізнатися, скільки товару необхідно закуповувати для нормальної роботи магазину, необхідно перевірити грошовий потік. Для того, щоб прийняти рішення щодо обсягу закупок, необхідними будуть документи, що містять показники фінансового стану компанії та її життєздатності. Крім того, варто переглянути суми, у які виливається утримання зайвого товару на складі.

Необхідно ретельно планувати обсяги закупівлі товару, щоб уникнути залишків

На початку - купуємо обережно

Асортимент та кількість продукції підприємства мають бути максимально оптимізованими. Однак до цього можна прийти лише після закупівлі першої партії товару та наступного аналізу продажів. Занадто багато товару може призвести до того, що ця продукція просто залишиться і буде далі лежати на складі. Перші місяці роботи підприємства - це час перевірки планів продажів, аналіз попиту споживачів, асортименту та цін, які найбільш їм підходять. З іншого боку, попит на продукцію з перших місяців роботи може бути достатньо високим. Тоді партії товару, придбаної на початку, може й не вистачити. А коли в магазині товарів небагато, створюється враження порожніх полиць, що зменшує кількість клієнтів, які хочуть відвідати магазин. Це в свою чергу помітно зменшує продажі і так само негативно відбивається на добробуті підприємства.

У випадку відкриття магазину по франчайзингу, проблема з першою закупівлею товару вирішується сама собою. Перевагою тут стає те, що франчайзери, маючи достатній досвід роботи в певній галузі, найчастіше дають рекомендації своїм партнерам щодо необхідного обсягу товару, дослідивши місцевий ринок, розташування магазину та його розмір. Хоча й в цьому випадку все одно треба самому аналізувати перші місяці роботи підприємства та оптимізувати асортимент, обсяги товару та ціни на нього.

Стимулюємо збут

Якщо товарні запаси виявилися занадто великими, власники магазинів стараються продати їх за нижчими цінами, навіть наближеними до тих, за якими їх придбала компанія. Це дасть можливість повернути кошти, витрачені на цей товар. Найпростіший спосіб - організувати акції чи розпродажі. Це не лише допомагає позбавитися від зайвого товару, але й залучає нових покупців. Такі продажі мають бути належним чином організовані. Спеціалісти стверджують, що будь-який товар може продатися, головне визначити найбільш оптимальну для цього ціну.

Якщо, однак, такі методи не допомагають значно зменшити обсяги зайвого товару чи є ризик, що він може зіпсуватися, вдаються до безкоштовної роздачі продукції. Хоча це не відшкодує гроші, витрачені на її придбання, але скоротить витрати на її зберігання. Крім того, клієнти, що отримали безкоштовний товар, будуть лояльними до магазину та зможуть розказати про це іншим, що зможе в майбутньому збільшити обсяги продажів у магазині. Таким чином, завдяки подібним акціям підприємець може отримати більші прибутки та позбавитися залежалого товару на складі.

Пусті полиці в магазині також не посприяють добробуту компанії

Адаптація до ситуації

Кожна галузь має свою специфіку продажів. Для того, щоб не припускатися помилок у плануванні закупівлі товару, треба її добре вивчити, набути досвіду. Навіть в одній і тій же торговельній галузі планування обсягів закупівлі товарів для магазину одягу та побутової техніки буде істотно відрізнятися.

Для прикладу, власник магазину комп’ютерної техніки чи мобільних телефонів повинен усвідомлювати, що моделі цих товарів швидко застарівають та виходять з моди. Тому при плануванні закупівлі найновіших екземплярів можна закупити більше, враховуючи, який період часу вони ще будуть актуальними. А обмеження обсягів товару в такому випадку необхідно робити на найбільш мінливі моделі.

Специфіка діяльності також відбивається і на проведенні різноманітних акцій. Візьмемо для прикладу магазин дитячого одягу. Акція "Придбайте зимову куртку влітку за зниженою ціною" тут не дасть необхідного ефекту. Особливістю цієї групи споживачів є те, що батьки рідко купують своїм дітям одяг на наступний сезон, адже їм важко передбачити, наскільки виросте їх дитина за цей час. Тому в цьому випадку навіть низька ціна не є стимулом для покупки зимової куртки влітку.

Визначення раціонального обсягу товарів - питання нелегке. Але це життєво необхідно підприємцю, адже заморожений товар втрачає свою ліквідність та зменшує прибутки компанії.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Планування обсягів закупівлі товару

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 290 теми, 1165 коментарів, 274 учасникі

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank