09.02.2010

Як знайти бізнес-ідею для себе

Основні моменти, які потрібно враховувати, обираючи сферу майбутньої діяльності

Небагато хто стане сперечатися з тим, що найкраща робота - це робота на себе. Власний бізнес відкриває величезне поле можливостей, але при цьому вимагає повної віддачі, знань ведення власної справи, тенденцій ринку та законів його функціонування в поєднанні з нестандартним підходом і креативним мисленням, і, звичайно, стартового капіталу. Якщо це все або хоча б частково є в наявності - відкривати власний бізнес настійно рекомендується.

Першим завжди постає питання: "Як убезпечити себе, зробити так, щоб мій бізнес був успішним?" На успішність і прибутковість в певні періоди часу впливає безліч різних чинників. Однак, при цьому основою всього є бізнес-ідея, від неї багато в чому залежить подальша доля Вашого починання.

Вибір подальшого шляху

Тут ви стоїте на роздоріжжі перед двома шляхами - починати бізнес з нуля або, скориставшись допомогою досвідченої успішної компанії, відкрити свою точку на умовах франчайзингу. Переваги франчайзингу при виборі ідеї для бізнесу ми раніше аналізували в статті "Чи варто купувати чужу бізнес-ідею?". Зараз же зупинимося на варіанті прийняття нами рішення починати свою справу власними силами.

Тут знову ж таки перед нами вимальовуються дві дороги. Можна почати свою справу в уже перевіреній сфері діяльності, не придумуючи в черговий раз велосипед: відкрити продуктовий магазин, товарів для дому, будівництва, перукарню, фітнес-клуб, кінотеатр, клініку, ресторан, зайнятися ремонтом, прокатом чого-небудь, організувати мовну школу, дитячий садок тощо. Незапатентованих ідей для бізнесу - мільйони. Легендарний винахідник Томас Едісон з цього приводу сказав: "Якщо хочете придумати чудові ідеї, знайте: найкращі з них ви можете запозичити". Успіх у цьому випадку буде залежати від живинки конкретно Вашої компанії, від того, наскільки Ви будете унікальні і неповторні, будете відрізнятися новим підходом і нестандартністю, наскільки Вас запам'ятає і полюбить Ваша цільова аудиторія. Інтернет дає можливість дізнатися і проаналізувати різноманітні ідеї, відкриває широке поле для пошуку. Залишається вибір за малим - вибрати цю саму ідею з мільйонів.

Однак, при цьому навіть в існуючих галузях є місце для нововведень і абсолютно нових концепцій. Особливість і неповторність ідеї, її новизна в поєднанні з потребами ринку і потенційним попитом можуть при правильному підході дати дуже гарні плоди. Є багато прикладів новаторських ідей останніх років - соціальні мережі в інтернеті, енергетичні напої, заклади вегетаріанського харчування і тощо. Однак тут потрібно набагато більше сил в першу чергу для реалізації цих ідей, для завоювання цільової аудиторії і розкручування. Звичайно, основною проблемою реалізації нових ідей є капіталомісткість цих проектів, які часто вимагають великих інвестицій для запуску такої діяльності. У випадку, якщо готівкові кошти обмежені, можна спробувати пошукати зовнішнє фінансування - можливі гранти і програми підтримки підприємництва, інвестиційні фонди, які спеціалізуються в оцінці і дофінансування нових фірм або пошукати допомоги у бізнес-інкубаторах. Але при цьому необхідно набратися терпіння, тому що на впровадження та "розкрутку" ідеї найчастіше йде чимало часу. Навіть найкращі інноваційні бізнес-ідеї, наприклад, енергетичний напій Red Bull набирав темпи поступово, отримавши справжню популярність тільки на десятому році діяльності фірми.

Від чого відштовхуватися?

Незалежно від того, чи Ви починаєте займатися бізнесом, використовуючи вже працюючу ідею, або ж впроваджуєте прогресивну новаторську - моменти, які необхідно враховувати при виборі, багато в чому схожі.

Вибираючи для себе майбутню діяльність - напряму бізнесу, - найкраще йти методом мозкового штурму на шляху від найбільш загального до конкретного, поступово звужуючи коло і залишаючи найбільш підходящі і відповідні вимогам варіанти.

Перше, на що необхідно звертати увагу, коли Ви приймаєте рішення, якою справою зайнятися - це Ваші особисті інтереси. Власний бізнес вимагає повної віддачі, особливо на перших порах "розкрутки" справи. Мало хто зможе займатися справою, яку не любить, навіть якщо вона обіцяє хорошу вигоду. При цьому ідея, яка близька Вам за духом, крім матеріального благополуччя приносить ще й моральне задоволення, яке дає стимул розвиватися, удосконалюватися і йти вперед. Найбільш успішні бізнеси здійснювалися людьми, які хворіли своєю справою і були зацікавлені в його успішності. Тому в першу чергу необхідно розібратися, чим би Вам цікаво було займатися.

Другим, але насправді найбільш важливим і навіть визначальним фактором є обсяг Ваших матеріальних активів або ж, простими словами, скільки грошей Ви зможете вкласти у свій майбутній бізнес. Це відразу ж визначить реальні Ваші можливості і зорієнтує подальший напрямок, в якому треба рухатися на шляху до вибору майбутньої діяльності.

Далі необхідно проаналізувати потреби ринку взагалі і вивчити особливості того локального, де Ви збираєтеся вести діяльність. Як показує практика, найбільшим успіхом користуються компанії, які абсолютно точно змогли визначити свого споживача, зрозуміли, що саме йому необхідно, і змогли запропонувати це в хорошій якості на високому рівні обслуговування. Важливу роль тут відіграє економічна ситуація. Подумайте, які чинники можуть відобразитися на вибраному напрямку бізнесу, і яким чином Ви зможете протистояти їх впливу.

Всі ці міркування повинні привести Вас до однієї або декількох сфер діяльності. Тут необхідно звернути увагу на такі моменти, як сезонність, залежність від моди або інших мінливих тенденцій. Дізнайтеся, яка конкуренція присутня в даному сегменті, і які переваги або особливості зможе запропонувати споживачеві Ваша компанія.

Як у інших?

Дослідники, вивчаючи тенденції вибору напряму бізнесу підприємцями, виділяють основні фактори, які впливають на вибір сфери діяльності. Найчастіше це - попереднє місце роботи. Людина досягає в сфері певних висот, стає професіоналом своєї справи і приймає рішення самій вести діяльність у цьому напрямку. На другому місці - особисті інтереси майбутнього підприємця, бажання займатися справою, про яку він давно мріяв. Часто на вибір впливають друзі чи родичі, деякі люди вибрали конкретний бізнес через те, що від когось надійшла пропозиція ним зайнятися. Дехто продовжує сімейний бізнес. Важливу роль у деяких випадках відіграє освіта людини, яка хоче відкрити власну справу.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

2

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank