28.01.2010

Вплив бренду на покупців

Чому люди без проблем впізнають певний бренд? І, крім того, довіряють йому. Величезний вплив на людей здійснює логотип, особливо той, що надовго запам’ятовується своєю яскравістю, оригінальністю та привабливістю

Перед нами пляшка з темним солодким газованим напоєм. Він випускається з 1886 року та є гарним прикладом того, яку величезну роль в бізнесі відіграє вдалий логотип та продумані впізнавальні символи торговельної марки. Coca-Cola знають та впізнають у будь-якій країні світу. Ключ до успіху - фірмовий логотип компанії.

Визначення важких слів

Логотип та фірмовий стиль важливі для будь-якої компанії, незалежно чим вона займається. За допомогою них можна визначати заходи з формування ринкових позицій компанії: її індивідуальність, особливості та те враження, яке складеться про неї у споживачів. Термін "корпоративна ідентичність" відноситься як до реклами гігантів, так і невеликих фірм. Адже імідж компанії створюється не лише завдяки дорогим рекламним кампаніям у ЗМІ, які охоплюють всю країну. Підприємцям, що не можуть дозволити собі дорогі рекламні ролики на телебаченні або покупку рекламних площ у журналах, необхідно ретельно продумати і професійно розробити індивідуальний стиль компанії, - як виглядатиме: логотип, вивіска магазина, візитка, інтернет-сайт компанії тощо. Таким чином буде легше привабити нових клієнтів та утримати існуючих.

Логотип компанії впізнають у будь-якій країні світу

Виділитися, або як стати впізнаваним

Сьогодні у практично будь-якій галузі представлений надзвичайно широкий асортимент товарів і послуг. Одним з найголовніших факторів вибору клієнтом саме Вашої компанії є те, чи помітить і виділить він Вас серед інших. А найкраще можна привернути увагу покупця за допомогою цікавої назви фірми, оригінального слогану, яскравого логотипу, оформлення Вашої точки, що надовго запам’ятається відвідувачу та єдиним візуальним стилем, якщо таких точок декілька. Взагалі-то ідей у цьому напрямку може бути надзвичайно багато - все залежить від Вашої уяви та бажання. Але найважливішим способом привернути увагу клієнта та запам’ятатися йому є упакування з логотипом та символікою Вашої компанії, якщо того передбачає продукція. Це перше повідомлення, відправлене компанією клієнтові. Воно абсолютно ненав’язливе і не сприймається ним як реклама. Цей контакт дуже тісний та швидкий. За його допомогою можна якнайкраще представити себе, створити враження про компанію, продукцію та лаконічно розказати, що саме пропонується до уваги. Ось чому так важливо професійно розробити вдалий логотип, символіку та стиль компанії.

Для того, щоб знати краще

Стратегія візуальної ідентичності не тільки підвищує довіру до компанії, але й демонструє її стабільність, це гарантія якості і професіоналізму. Вона також впливає на частоту контактів потенційних та дійсних клієнтів з брендом. Коли логотип розміщений на візитці, фірмових бланках, офіційному сайті, інформаційних матеріалах про компанію, в ЗМІ, в офісі та біля нього, клієнт часто вступатиме в контакт з товарним знаком і краще його запам’ятає.

Тріо, що створює дизайн логотипу

Термін логотип, використовується для позначення знаку, що складається з таких елементів: графічний символ, напис (назва фірми) та слоган компанії.

Але не у всіх логотипах використовуються всі три ці елементи. Може бути просто графічний символ, лише напис, вони разом тощо. Гарним прикладом є логотипи марок автомобілів. А іноді буває й так, що рекламний слоган стає відмінною рисою компанії і може використовуватися часом без будь-яких графічних елементів. Так, наприклад "Connecting People" в Nokia або "Just do it" в Nike.

Не завжди у логотипах використовуються всі три складові. Іноді бувають варіації та сполучення лише декількох з них

Професійно привертаємо увагу

Логотипи, як і будь-який інший продукт, найкраще замовляти в компаній, що професійно займаються їх розробкою. Деякі з них мають базу даних вже готових чи шаблонів логотипів. Існує також можливість створити логотип безпосередньо для Вашої компанії.

Перша форма співпраці дозволяє вибрати серед сотень той варіант, що найбільше підходить для Вашої компанії. За другої надається кілька (зазвичай три проекти), з яких обирається один. Більшість компаній, що займаються розробкою та продажем логотипів, зазвичай створюють також загальну візуальну ідентифікацію. Якщо Ви скористаєтеся цими послугами, це дасть Вам упевненість, що графічний дизайн буде підготовлений професійно, та інші предмети (бланки, візитки, веб-сайт) будуть виконані у загальному стилі.

Крім того, необхідно створити сайт, який, надаючи інформацію про компанію та її послуги чи продукцію, буде також відповідати корпоративному стилю. Сайт повинен мати гарні позиції в пошукових системах, щоб клієнти могли легко на нього натрапити, а у Вас має бути можливість легко редагувати та доповнювати інформацію на ньому.

Діапазон продуктів, що пропонуються компаніями, які спеціалізуються в візуальної ідентифікації величезний. На додаток до логотипів, фірмових бланків, візитних карток та інших канцелярських приналежностей Ви також можете замовити й оформлення відповідно загального стилю й будь-яких інших предметів: наклейки на автомобіль з назвою і логотипом компанії, візитниці, портмоне з лазерним гравіюванням, дизайн документації тощо. Можна також, наприклад, розробити меню для ресторанів (фірмовий шрифт, колір), нашивки на одяг для працівників тощо.

Іноді слоган стає відмінною рисою компанії

Модернізація логотипу

При створенні логотипу необхідно зробити його таким, щоб він якнайдовше міг ідентифікувати компанію та відповідати її образу, місії та принципам роботи. Однак час вносить зміни, і тому іноді доводиться вносити певні поправки або змінювати весь логотип. Це називається ребрендінгом. Він полягає в модернізації логотипу, його актуалізації та пристосуванні за необхідністю до нової аудиторії.

Міра того, наскільки буде змінений логотип залежить від потреб суспільства, і, можливо, у деяких випадках доведеться заново його розроблювати, залишаючи певні асоціації зі старим варіантом. Це може відбуватися водночас, наприклад, із загальними змінами іміджу компанії, щоб повністю перекреслити старе враження клієнтів. Модернізацію логотипу часто проводять компанії, які хочуть розширити територію своєї діяльності. Хоча ребрендінг є достатньо ризикованою справою, це все ж краще, ніж працювати з невдалим чи недоречним логотипом та корпоративним стилем.

ТМ варто захищати

Створення корпоративного іміджу вимагає достатньо великих інвестиційних фондів (друк рекламних матеріалів, створення рекламної кампанії), великої роботи працівників і час, необхідний для завоювання довіри клієнтів. Але всі ці зусилля насправді мають сенс та гарно окупаються: це посилює позиції торговельної марки на ринку, залучає постійних клієнтів - прихильників продукту компанії. Саме тому вона охороняється законодавством.

Власник товарного знака в Україні - юридична чи фізична особа, яка може володіти необмеженою їх кількістю. Торговельна марка підлягає реєстрації відповідно до Закону "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг". Товарні знаки реєструються у відношенні конкретних товарів/послуг у точно зазначених класах і права на них охороняються саме для цих, точно визначених товарів/послуг у зареєстрованих класах. Вони вказуються в Заявці на реєстрацію товарного знака, а потім відображаються у Свідоцтві. Зареєстрований товарний знак дає можливість захищати право інтелектуальної власності його власника як до суду, так і в суді.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank