07.03.2008

Складаємо бізнес-план

Припустимо, що ми відкриваємо косметичний салон. На цьому прикладі спробуємо розробити бізнес-план для торговельної діяльності

Фінансовий чинник є важливим, але не єдиним фактором, що впливає на вибір нашої господарської діяльності. Але оскільки нашою ціллю є також задовільний прибуток - варто підготувати бізнес-план. У випадку, коли необхідно буде залучити дофінансування або отримати кредит – бізнес-план є просто необхідним, але це перш за все потрібно самому підприємцю-ініціатору - викладання та аналіз ідеї на папері дозволяє краще побудувати візію майбутньої діяльності.

Підрахунок коштів

Спочатку підраховуємо всі необхідні інвестиції. Допустимо, що ми вже знайшли вільне приміщення недалеко центру, поряд із продовольчим магазином. Треба буде його зовні помалювати, зробити підвісну стелю, стінам додати декорацій, та приготувати офісний куточок. Щоб підрахувати кошти оформлення просимо оцінити кошти ремонту трьох різних робітничих бригад. Скоріше за все, ми доручимо завдання бригаді, робота якої обійдеться нам найдешевше, але як відомо виконавець міг подати занижену вартість, не враховуючи подальших додаткових коштів. Для цього підраховуємо кошти у наступному співвідношенні: 20 % для найдешевшої та найдорожчої пропозиції, та 60% для середньої. В нашому випадку вийшли такі суми: 30 тис. грн, 32 тис. грн, і 40 тис. грн, тобто до бізнес-плану записуємо суму 33,2 тис.грн.

Подібно підраховуємо кошти внутрішнього оформлення приміщення. Пам’ятаємо, що наш магазин-салон повинен виглядати відповідно, але старатимемося витрати на це мінімум коштів. Касовий апарат, солярій і робоче місце для манікюру ми повинні купити самі, але вже частину торговельних полиць і елементів призначених для реклами отримаємо від постачальників (треба визначити хто може бути нашими постачальниками та приготувати для них пропозицію). Не заощаджуємо на купівлі рідкокристалічного монітору, адже це дозволить нам зайняти менше місця на касу. Так само вписуємо кошти в 3 колонки – в версії найдешевшої, середньої та найдорожчої. В підсумку 3-х колонок отримуємо, що оформлення буде нам коштувати як мінімум 82 тис грн, 96 тис – в середньому, та 124 по максимуму. В бізнес-план вписуємо суму 98,8 тис. грн.

приклад бізнес-плану косметичного салону
грн. перших 3 місяці наступних 3 місяці доцільово
дохід із продажу товарів нетто 20.400 28.900 34.000
кошти продажу товарів 13.260 18.785 22.100
дохід із продажу косметичних послуг 4.400 7.700 11.000
кошт надання послуг 880 1.540 2.200
дохід від продажу 10.660 16.275 20.700
чинш 2.000 2.000 2.000
кошт енергії та опалення 700 700 700
страхування 100 100 100
телекомунікаційні оплати 250 250 250
ремонти 200 200 200
вода, вивезення сміття 120 120 120
бухгалтерські послуги 500 500 500
Зарплата (1750 i 2100 брутто) 4.650 4.650 4.650
відрахування на ФОП 650 650 650
рекламні матеріали 1.200 600 600
разом кошти діяльності 10.370 9.770 9.770
прибуток до оподаткування 290 6.505 10.930

Підрахунок прибутків

Зазвичай в кожному бізнес-плані ще не існуючої фірми допускається помилка при підрахунку очікуваних доходів - завищення прогнозованих обсягів продажу, якщо необхідно зацікавити потенційного інвестора чи кредитну установу. У випадку коли ми не маємо можливості ознайомитися із видруками із фіскальної каси знайомих підприємців, які ведуть подібну діяльність, мусимо зробити такі розрахунки самостійно. Не обійдеться без візитів у подібні косметичні салони. Без привертання до себе уваги спостерігаємо за тим, які кошти клієнти залишають у закладі. Звичайно треба відвідувати такі заклади в різний час дня та днів тижня. Напідставі спостережень отримуємо орієнтир можливого обсягу продажу в нашому пункті. Потім коригуємо його на показник локалізації (множимо кількість потенційних клієнтів в нашій локаліації та ділимо на кількість потенційних клієнтів пункту який ми досліджували). Після підрахунків отримуємо прогноз продажу товарів на рівні 34 тис.грн та надання послуг на рівні 11 тис.грн.

Без сумніву, наш пункт не матиме такого рівня продажу на початку діяльності. Керуючись інтуїцією а також пам’ятаючи, що на початку ми плануємо організувати невелику промоційну кампанію (роздавання флаєрів). Таким чином, допускаємо, що обсяг продажу перших трьох місяців діяльності буде становити близько 60% від продажу у пункті, який ми досліджували - на продаж товарів, та 40% на надання послуг (довше триває пошук вірної групи клієнтів). Приймаємо, що ще в наступних трьох місяцях продаж товарів буде на рівні вже 85%, а по наданню послуг – 70%.

Визначення коштів продажу

Простішим є довідатися про рівень цін у постачальників та визначення скільки буде складати наша націнка на продажі (в попередньому етапі повинні дослідити не лише цілісну продаж, але і продаж відповідно до асортименту). В нашому прикладі кошт закупівлі товару становить близько 65% ціни товарів і 20% ціни надання послуг. Оскільки кошти залежать від величини продажу, є також змінні кошти.

Визначення постійних коштів

Досить точно можна також визначити витрати нашої діяльності. Це є кошти щомісячні, такі як – оренда приміщення (близько 2000 грн), кошт енергії та опалення (700 грн), води, каналізації та вивезення сміття (120 грн), оплата для бухгалтерського бюро (500 грн), страхування (100 грн), телекомунікаційні оплати (250 грн), заміна лампочок, використаних матеріалів (папір до друку, ремонти – допустимо середньо в 200 грн щомісяця). Кожен підприємець щомісяця також мусить сплачувати податок за себе в розмірі (сьогодні 650 грн.) Податком в пенсійний фонд та податком на прибуток також обтяжені зарплати найманих працівників. Для зменшення коштів плануємо особисто працювати в магазині, найняти одного продавця та одного кваліфікованого косметолога. В нашому місті зарплати для таких працівників становлять в середньому 1750 та 2100 грн брутто (зі всіма податками). На деяких інтернет сторінках часто доступні калькулятори, які дозволять нам визначити цілковитий кошт наймання працівника. В невеликій друкарні друк 10 тис флаєрів друкуємо за 25 коп за штуку, також дізнаємося що студенти беруть за роздавання таких флаєрів 100 грн щодня. Закладаємо що в перший термін промоції фраєрів роздаватимемо більше, і такий кошт реклами становитиме 1200 грн щомісяця, пізніше менше – близько 600 грн щомісяця.

Коли нам це вернеться?

Тепер, коли знаємо всі кошти діяльності можемо підрахувати наш прибуток брутто з інвестицій. В нашому прикладі навіть в перший період діяльності ми вже досягаємо порогу рентабельності, а пізніше отримуємо хороші прибутки. Вертаючись до підрахованих на початку коштів інвестицій, рахуємо простий період вертання (нагадуємо про податкові правила, що дозволяють враховувати кошти інвестицій в статтю амортизації), який в нашому випадку становить 16 місяців, при середніх коштах початкових інвестицій.

інвестиційні видатки і простий термін повернення
оформлення приміщення 33.200 грн.
закупівля устаткування 98.800 грн.
разом інвестиційні видатки 132.000 грн.
простй період вертання інвестицій 16 місяців

Приготований нами бізнес-план має один великий недолік - є вигаданим. При аналізі ми не враховували такого важливого чинника як рівень інфляції, розмір банківських процентних ставок, чи рівень реінвестування наших доходів. Перед тим як прийняти рішення про інвестицію, варто присвятити трохи часу на те, щоб перевірити достовірність нашого бізнес-плану, що також нам дозволить ближче пізнати обраний вид бізнесу.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

2

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank