13.06.2014

Краудфандінг, як варіант

Збираючи з миру по нитці, можна не тільки пошити голому сорочку, а й реалізувати набагато більш масштабні проекти

«Фінансування гуртом» - так дослівно перекладається з англійської «краудфандінг». Гроші збирають на найрізноманітніші цілі: від стартапів до благодійності. Для реалізації своїх проектів його часто використовують поп- і рок-зірки, художники, музиканти, журналісти, політики. У 2008-му Барак Обама тільки на етапі попередніх виборів зібрав близько $ 272 млн з більш двох мільйонів осіб.

Краудфандінг Фото з мережі інтернет

Для збору коштів існують спеціальні сервіси. Деякі з них - ArtistShare, Joby, Funding4Learning - «тематичні» і розраховані на певні групи і цілі, а, наприклад, на RocketHub або Kickstarter можна розміщувати проекти з абсолютно різних областей. Існують дві схеми збору грошей: або сума повинна бути зібрана за певний термін і повністю, або автор проекту має право забрати неповну суму. Більшість ресурсів орієнтовані на першу схему, і в разі недофінансування гроші повертають інвесторам. Комісія сервісу за послугу розміщення проекту зазвичай становить 4%.

Українці все активніше починають використовувати краудфандінг. Наприклад, у листопаді 2012-го Сергій Хващук розмістив на Kickstarter проект водонепроникних кейсів для невеликих предметів, наприклад, флешок. В описі було вказано, що такий контейнер без втрат переносить двогодинне машинне прання, цілих п'ять хвилин витримує температуру 200° C і залишається цілим навіть під колесами автомобіля. На розробку і впровадження кейсів винахідник з Вінниці попросив $ 5000, проте його оцінили набагато вище: проект зібрав $ 24931.


Українською альтернативою популярній платформі Kickstarter є Big Idea («Велика ідея»): тут можна розміщувати будь-які проекти, окрім політичних, комерційних та благодійних. Підготувавши детальний план реалізації проекту, автор вибирає термін, за який треба зібрати гроші: за правилами Big Idea, він не повинен перевищувати 100 днів. На сайті розміщують відеовізитку (від її якості часом залежить успіх усієї кампанії) і приступають до збору коштів - використовуючи для пошуку вкладників у тому числі соціальні мережі.
Фрагмент статті, опублікованій в журналі "Ідеї Бізнесу ФРАНЧАЙЗИНГ" 12/2014

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank