16.05.2014

Основи успіху стартапу

Поняття «стартап» та «запускаючий новий бізнес-проект» - зовсім різні.

"Стартап - це тимчасова організація, створена для пошуку повторюваної, прибуткової і масштабованої бізнес-моделі " Стів Бланк.

Микола Савін Фото Миколи Савіна

Микола Савін, керуючий директор бізнес-акселератора GrowthUP.

Розберемо по частинам. Тимчасова модель - стартап існує в умовах високої невизначеності, якщо ви відкриваєте булочну, вам відомо про ваш ринок і клієнтів досить багато, і ваше завдання зібрати інформацію, скласти бізнес-план і грамотно його виконати. Коли ви зіштовхуєтесь з інноваціями, у вас є тільки набір гіпотез, і їх перевірка «малою кров'ю» - ваше першочергове завдання. І тільки після цього можна переходити до побудови традиційної компанії.

Повторювана і прибуткова бізнес-модель. Практично будь-який засновник компанії може особисто продати свій товар , але це Якіреще не бізнес. Чи можна побудувати тут системні продажу , які приноситимуть прибуток , а не множити збитки?

Масштабованість. Стартап не можна уявити без можливості нелінійного зростання, від 5 чоловік до 30 тисяч за 5 років, від 1 мільйона користувачів за перший місяць, відповідного зростання прибутку. Традиційний бізнес не може рости такими темпами, для такого зростання потрібні інноваційні рішення, які відкривають нові ринки або дають унікальну перевагу. Далеко не кожен новий бізнес можна назвати стартапом, і цю різницю важливо розуміти при плануванні.

Пошук нових бізнес моделей передбачає наявність помилок, і висока «смертність» на ранньому етапі - це природний процес. Звичайно, ситуацію погіршує небажання вчитися на чужому досвіді та ігнорування базових правил склалися на ринку (техніки безпеки).

 На ринку виживає менше одного відсотка компаній. Наявність релевантного досвіду у підприємця, гарне знання ринку, використання доступних методик побудови стартапу і розуміння законів індустрії може поліпшити шанси на виживання, але точну цифру назвати не наважуся. У кожному разі, це буде не більше декількох десятків відсотків.

Дуже рекомендую всім підприємцям ознайомитися з останніми методологічними розробками в цій області від Стіва Бланка, Еріка Райса, Олександра Остервальдер.

Фрагмент інтерв'ю, опубликованого у журналі "Ідеи Бизнеса ФРАНЧАЙЗИНГ" 12/2014

 

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank