Субота
29.12.2012
Вітчизняні монополісти контролюють близько 50 % ринку хлібобулочних виробів. Чи знайдеться місце для вас?
 

Хліб - це продукт, який можна знайти в будинку кожної людини. Виробництво насущного просто не може стати неактуальним: його їли, їдять і будуть їсти. Мінімальний споживчий кошик, затверджений Кабміном, передбачає споживання людиною 277 грам хлібобулочних виробів на добу. Однак, згідно з даними Державної служби статистики, у 2011 році добове споживання хліба на одну людину склало трохи більше 100 грам. Що, українці масово сіли на дієту і відмовилися від мучного? Ні, справа не в цьому. Просто ціни на хлібобулочні вироби, виготовлені за спрощеною рецептурою (борошно, вода, сіль і дріжджі), регулюються державою. Це означає, що місцеві органи влади можуть на свій розсуд встановлювати рівень торгових надбавок на хліб. Але при цьому, націнка виробника не повинна перевищувати 15 %.

Через державне регулювання цін багато підприємств стають збитковими. Так, згідно з даними Об'єднання підприємств хлібопекарської галузі "Укрхлібпром", у 2011 році 40 % хлібопекарських підприємств виявилися збитковими. Всього галузь отримала 311 млн збитків. Такий стан речей змушує пекарних бізнесменів йти в тінь. Як наслідок, понад 60 % обсягів споживання залишаються поза офіційною звітністю.

Однак просвіт в цій області все-таки є, адже, за умови правильного вибору продукції, невелика пекарня може окупитися вже за перші 2-3 роки з моменту початку бізнесу. "Негативний вплив державного регулювання цін стосуються переважно великих хлібозаводів, які виробляють соціальні сорти хліба (хлібобулочні вироби за спрощеною рецептурою), - стверджує менеджер ТТЦ "Імпексмаш" Ігор Калюжний. - Маленькі і середні підприємства - які працюють у невеликих містах, хоча і випускають деякі соціальні сорти хліба, але можуть нівелювати негативний ефект державного регулювання. Це досягається за допомогою встановлення більш високих націнок на несоціальну продукцію".

Максимальна торговельна надбавка виробника на хліб становить 15 %.

Хлібні королі

50 % ринку хлібобулочних виробів контролюється декількома вітчизняними монополістами. Серед них: ВАТ "Київхліб", ПАТ "Концерн Хлібпром", ВТ "ХК" Хлібні інвестиції" та інші. "Основний сегмент ринку з продажу хлібобулочних виробів припадає на підприємства, які мають монопольне становище в Україні та продають більше ста тонн продукції на добу, - стверджує Руслан Ляшко, власник підприємства ТМ "Наша пекарня". - Меншу частину ринку займають міні-пекарні, які виробляють до десяти тонн продукції на добу і випускають більш якісну, але, як правило, і більш дорогу хлібобулочну продукцію". За ким майбутнє галузі - важко сказати. Але, як стверджують експерти, лідируючі позиції в цій сфері зараз належать середньому бізнесу. В лідери вибиваються середні виробництва, які вже 8-10 років як зміцнилися на ринку. Вони, на відміну від великих хлібозаводів, мають більший асортимент і активніше борються за споживача.

Бізнес-план (виробництво 180 буханок хліба на годину)

Сума початкових інвестицій:

  • Придбання обладнання: 250 тис. грн
  • Ремонт орендованого приміщення: 70 тис. грн
  • Купівля автомобілів (2 штуки): 60 тис. × 2 = 120 тис. грн
  • Розробка технічних умов та технологічних карт, оформлення документації: 50 тис. грн

Всього: 490 тис. грн

Витрати на місяць:

  • Борошно: 100 кг × 3,6 грн/кг × 22 години × 30 днів = 237,6 тис. грн
  • Дріжджі: 1 кг × 9,5 грн/кг × 22 години × 30 днів = 6,27 тис. грн
  • Сіль: 1,3 кг × 1,5 грн/кг × 22 години × 30 днів = 1,287 тис. грн
  • Олія рослинна: ​​0,16 кг × 12 грн/кг × 22 години × 30 днів = 1,27 тис. грн
  • Вода, м3: 0,053 × 2,8 грн × 22 години × 30 днів = 97,95 грн
  • Електроенергія: 15 кВт × 0,74 грн × 22 години × 30 днів = 7,33 тис. грн
  • Газ: 7 м3 × 4,2 грн × 22 години × 30 днів = 19,4 тис. грн
  • Зарплата персоналу: 2,5 тис. грн × 4 = 10 тис. грн
  • Бензин: 750 грн/міс.
  • Оренда приміщення (150 кв. м): 6 тис. грн
  • Зберігання обладнання: 7,6 тис. грн

Всього: 297,6 тис. грн

Доходи в місяць:

  • Продаж продукції: 297,6 тис. грн + 297,6 тис. грн × 10 % = 327,36 тис. грн

Всього: 327,36 тис. грн

Прибуток перед оподаткуванням:
327,36 тис. грн - 297,6,8 тис. грн = 29,76 тис. грн

Окупність бізнесу:
490 тис. грн : 29,76 тис. грн = 16 місяців = 1,5 року

Представлений розрахунок є лише орієнтовними - для кожного конкретного випадку і умов цифри будуть варіюватися (Ціни взяті за Києвом)


читати статті

Новий магазин "Наш Край" у Цумані /23.11.2023

Відтепер жителі Цумані можуть придбати усе необхідне у новому сучасному супермаркеті «Наш Край».

Два нових супермаркети SPAR /16.11.2023

Нещодавно мережа супермаркетів SPAR відкрила дві нові торгові точки.

Чому "Наш Край" кращий вибір для підприємців України? /20.10.2023

Чому франчайзинг "Наш Край" — це вигідний вибір для тих, хто мріє власного бізнесу в сфері продуктового рітейлу.

Обрали фіналістів проекту START SPAR /12.10.2023

Мережа супермаркетів SPAR в Україні взяла на себе завдання розвитку та підтримки малих та середніх виробників, і результати їхнього проєкту насправді вражають.

Франшиза "Наш Край": чому варто обрати? /09.06.2023

Франшиза супермаркету "Наш Край" надає підприємцям можливість вести власний бізнес з мінімальними початковими витратами та ризиками.

найчайтіше читане

Кюртош калач: європейські традиції - в Україну /18.10.2010

В Україні по франчайзингу пропонуватиметься концепція традиційного європейського хлібобулочного виробу

Яким має бути підприємець /26.02.2010

Тест на підприємництво

Як відкрити клінінгову компанію? Бізнес-план /18.05.2013

Хоча в середньому рентабельність клінінгового бізнесу становить 10%, це не відлякує підприємців. Адже попит на послуги щорічно збільшується

Види франчайзингу /19.11.2009

Франчайзингові системи можна структурувати по багатьом критеріям. Представляємо найпоширенішу класифікацію

Маркетинг та дослідження ринку /18.02.2010

В цій статті мова піде про явище маркетингу та його роль в успішності підприємства. Розглядаються методи дослідження ринку, збір, аналіз та використання інформації, яка необхідна в процесі прийняття рішень планування бізнесу і визначення вірогідності здійснення планованої діяльності

популярне на форумі

Летнее

Лето вот вот уже близко, а купальники надо покупать заранее. Уже подготовились? Если не успели -...

1 коментар
остання 15.10.2021
Rozetka йде в доставку їжі

Не забудьте на островок взять пляжную одежду - https://mathilda.com.ua/kupalniki/plyagnaya-odegda/ В ней вы на острове...

1 коментар
остання 05.06.2021
Як відкрити магазин біжутерії. Бізнес-план

Ми пропонуємо приватні, комерційні та особисті кредити з дуже низькими річними процентними...

1 коментар
остання 17.12.2018
Еко-шик: комплексний еко-франчайзинг

Торгова марка “Еко-шик”: магазини органічних продуктів, кафе з ексклюзивними рецептами від...

1 коментар
остання 10.10.2016
DeSheli - осторожно, мошенники!

У этих ребят постоянно меняются телефоны и они представляются разными "салонами". Я живу в Киеве....

22 коментар
остання 17.08.2016
DeSheli - осторожно, мошенники!

09.07.2015, салон по адресу М. Расковой, 2а. Консультант Елена  встретила любезно, провела первый...

22 коментар
остання 09.07.2015
DeSheli - осторожно, мошенники!

Не слушайте откровенно негативные отзывы! Это все недоброжелатели. Убедилась на собственном...

22 коментар
остання 30.04.2015
Эко-лавка ищет партнеров

Добрый день, Тамара! Всю информацию о данной франшизе Вы можете увидеть на нашем портале в...

2 коментар
остання 23.12.2014