17.11.2011

Відкриття точки стріт-фуду. Бізнес-план

Починаємо бізнес у сфері стріт-фуду

Стріт-фуд - явище не нове і стабільно затребуване. Воно стало звичним, навіть модним чином нашого життя, зайнявши своє місце в сучасних фільмах, літературі, культурі в цілому. Власний бізнес у цій сфері багатьма підприємцями розглядається як дуже перспективний, тому що базується на основних потребах людини.

Привабливість бізнесу
Насамперед, це - стабільно необхідний товар. Їжа - те, чим перебирають, але від чого повністю не відмовляються. «Їжу завжди купують», - цим мотивують свій вибір власники точок стріт-фуду.

Стріт-фуд не вимагає багато капіталовкладень. Для запуску бізнесу потрібно 40-100 тис. грн. На відміну від повноцінного ресторану, для відкриття якого потрібні приблизно такі ж цифри, тільки в доларах або євро, власну точку стріт-фуду може собі дозволити багато хто з українців. Ось чому почати бізнес без особливих проблем можуть значно більше людей.

Цій сфері властивий широкий вибір місця розташування точки. Не потрібно шукати вакантні місця в торговельних центрах, відповідні приміщення, офіси тощо. Вулиці нашої країни чекають вас, а це величезні площі, які можуть стати відправною точкою.

Бізнес у сфері стріт-фуду - досить простий, займатися їм легше, ніж повноцінними точками харчування. Та й масштаби діяльності тут поменше, адже на такій площі у вас не поміститься занадто великий асортимент, з яким треба справлятися. Навпаки, такий торгівлі властива невелика кількість найменувань.

40-100 тис. грн достатньо для відкриття точки стріт-фуду

Важливою перевагою цього бізнесу є його швидка окупність. Як правило, термін повернення інвестицій - від півроку. «Я вважаю сферу стріт-фуду дуже перспективною в тому випадку, якщо дійсно пропонувати якісний продукт. Дуже багато людей, особливо в Києві та великих містах, не мають можливості виділити собі 30-40 хвилин для бізнес-ланчу. До таких категорій можна віднести студентів, таксистів, водіїв, супервайзерів, менеджерів з продажу, які дуже багато роблять на ходу», - каже керуюча мережею «Стардог!S» в Україні Аліна Белошкурска.

Місце зустрічі з покупцем змінити не можна
Перше, і головне, на чому сходяться всі, хто займається таким бізнесом - вибір місця розташування, адже саме від нього буде залежати, наскільки прибутковим буде ваш бізнес. Звичайно, тихі і непомітні провулки не підходять: фахівці радять не просто знаходити людні місця, а й враховувати рух потоків. Якщо поставити кіоск безпосередньо біля шляху, яким щодня ходять люди, зацікавленість та продажі вам гарантовані. Але якщо точка розташовуватиметься в декількох метрах від основного потоку, покупців може бути менше.

Хорошим розташуванням для точок стріт-фуду вважають місця у метро, ​​університетів, офісних центрах. «Точки з «швидкою їжею» біля університету рятують нас постійно, адже заняття тривають довго, а зміни бувають лише по 10 хвилин, - розповідає студентка Марина. - Неправда, що голодний студент розумніший. Якщо занадто голодний - він навіть не може думати. Тут і рятують пиріжки, хот-доги або щось подібне, які можна швидко купити і з'їсти».

На колесах або твердо на землі?
Друге важливе питання: яким буде формат вашого міні-заклади - стаціонарна точка або пересувна? Точки стріт-фуду бувають двох варіантів оформлення: стаціонарні і мобільні одиниці автопричепи, візки тощо.

До стаціонарних точок всі давно звикли, вони здаються покупцям «стабільними». Але їх потрібно оформити як малі архітектурні форми (МАФ), а це довга паперова тяганина. Дозвіл на розміщення МАФу можна отримати в місцевій міській адміністрації. До того ж врахуйте, що зараз існує стабільна тенденція до зносу, заборони подібних точок - така діяльність іде під гаслом облагороджування міст до «Євро-2012» тощо. За останні п'ять років відбувалося кілька масових зносів МАФів, тому слід усвідомлювати можливі ризики.

А ось мобільність вашої точки може бути ще одним козирем. Адже таким чином ви будете більш гнучкими у виборі місця, категорії покупців тощо. Якщо бізнес не піде в одному місці - ви завжди зможете передислокуватися, врахувавши помилки попереднього розташування. Також гарною рекламою і заробітком є ​​тимчасове переміщення точки на фестивалі, ярмарки. Концентрація людей там дуже висока, а середні показники бажаючих придбати продукт значно більше, ніж серед звичайних перехожих на вулицях. До того ж, пересувну торговельну точку не потрібно реєструвати як окремий об'єкт нерухомості, що також спростить запуск бізнесу.

Але майте на увазі, що все одно потрібно буде «прив'язатися до землі» - адже електроенергію ви не візьмете з повітря, а про комунікації доведеться домовлятися з сусідними будівлями, або ж підводити свої. Тому мобільність буде досить відносною.

Який би формат ви не вибрали, не забудьте про яскраве, нестандартне оформлення. Тому що його помічають набагато більше, ніж наявність або відсутність коліс на вашій точці.

Наминайко, точка продажів, кіоск, покупець, слойки

Найкраще місце для точки стріт-фуду - жваві шляхи, місця скупчення великої кількості людей

Хай живе мило запашне, і рушник пухнастий
Українці, навчені гірким досвідом «стихійної торгівлі», іноді достатньо насторожено ставляться до точок стріт-фуду, адже порушення ними санітарних норм може загрожувати їхньому здоров'ю. Тому важливим питанням стане підтримання чистоти і відповідності всім вимогам.

«Я не продаю несвіже. Якщо продукція залишилася - це вже мої збитки. У мене така позиція, тому до мене і приходять люди. Всі хочуть тільки з пилу з жару, запитують: «А воно у вас гаряче?». Я розумію людей: якщо вони купили десь несвіже, то будуть питати і питати, щоб застерегтися», - ділиться досвідом франчайзі «Форнетті» Оксана Краснюк. Тому приготування продукту прямо на очах у покупців - ваш окремий плюс, адже вони бачать, що їх млинець не розігрівають вже два тижні поспіль, і впевнені в своїй безпеці. А для нашого ринку цей чинник дуже значний. Величезні шанси на успіх матиме такий магазинчик-кіоск, який буде тотально відрізнятися від "стихійних ларьочков" своїм дизайном і видом і нагадувати непереборно авторитетну в очах споживача Європу з її чистотою і порядком. Тому пам'ятайте: чистоту і дотримання санітарних умов повинні бачити не тільки ви, це має кидатися в очі!

Вибери мене!
Наступне важливе питання - асортимент, який буде представлений в точці. З одного боку, завжди популярні хот-доги, гаряча випічка, шаурма тощо. Однак у цьому бізнесі, як і в будь-якому іншому, новинки мають шанс перевернути все з ніг на голову. Тому пошук свого варіанту може стати ключем до великого успіху.

«Наша продукція хлібобулочна, тобто їжа сама по собі звична. Вона не викликає недовіри щодо складу. А ось форма нашого продукту унікальна - такий українці ще не бачили. І людям подобаються новинки, їх приваблює новизна», - розповідає про свій продукт представник компанії «Кюртош калач» Олександр Сігаєв.

І до весни все дрімає тут
Майте на увазі, що бізнес має свої сезонність. Навіть якщо місце «напрацьоване», взимку в торгівлі швидше за все буде спад. «Холодно, морози, люди наші не звикли при такій температурі щось їстівне купувати», - коментує таку особливість Оксана Краснюк. Однак, Аліна Белошкурска з «Стардог!S» в свою чергу розповідає: «Ми переживали, коли були сильні морози, що рівень продажів дуже впаде. Але наші побоювання не виправдалися. Навіть по собі можу сказати, що коли на вулиці сильний мороз, а ти їси гарячий хот-дог, усередині ще десь півгодини так тепло, що це дає можливість з комфортом добратися до кінцевої мети».

Бізнес-план

Сума початкових інвестицій:

  • оформлення торговельної точки;
  • електронні ваги, морозильна камера;
  • пічне обладнання.

Разом: ок. 17 000 грн

Щомісячні витрати:

  • оренда торговельної точки: 4 000 грн;
  • єдиний податок: 200 грн;
  • зарплата двох продавців (З податками): 4000 грн;
  • експлуатаційні витрати: 400 грн;
  • ціна напівфабрикату закупівельна: 1,90 грн за 1 шт.
  • покупка напівфабрикатів: 9000 шт х 1,90 грн = 17900 грн.

Разом: 25 700 грн

Очікувані доходи:

  • ціна відпускна для покупця: 3,50 грн. за 1 шт.
  • місячний дохід: 9000 шт х 3,50 = 31500 грн.

Прибуток перед оподаткуванням:
31500 - 25 700 = 5800 грн.

Представлений розрахунок є лише орієнтовним - для кожного конкретного випадку і умов цифри будуть змінюватись (Ціни взяті за Києвом)

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
Відкриття точки стріт-фуду. Бізнес-план

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1166 коментарів, 277 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank