20.09.2011

Як відкрити магазин одягу

Багато людей прагнуть дотримуватися моди і періодично оновлюють свій гардероб. Тому роздрібна торгівля одягом у всі часи залишається актуальною, і при правильному підході цей бізнес завжди знаходить своїх відданих, постійних клієнтів

Одним з дуже популярних видів бізнесу є роздрібна торгівля одягом. У нашій країні цей бізнес сильно еволюціонував і змінився в напрямку до європейських та світових стандартів. Ще на початку 90-х одяг возили "човники" і продавали на ринках. Зараз же ринки втрачають колишню популярність, і все більше людей віддають перевагу цивілізованим способам покупки і купують одяг у фірмових моно- і мультибрендових магазинах. "Люди нарешті починають цінувати власний комфорт", - впевнена Єлизавета Алфьорова, директор Торгового Дому "Жива". - "Ринки ж поступово відходять на другий план. Хоча ціновий фактор все одно залишається вагомим для нашого покупця. Тим не менш, у магазинах і торговельних центрах сьогодні є настільки широкий спектр цінових пропозицій, що у людини з будь-яким достатком є можливість вибору".

Вибрати шлях
Є декілька способів почати свій бізнес в сфері роздрібної торгівлі одягом. Можна самостійно формувати наповнення свого магазину: створювати концепцію, вибирати бренди, домовлятися з постачальниками. Можна ж на умовах франчайзингу відкрити фірмовий магазин одягу якогось відомого бренду. Для цього потрібно стати франчайзі компанії, часто, але навіть не завжди, сплатити вступний внесок за користування торговою маркою, допомогу в організації бізнесу. Деякі компанії практикують співпрацю на умовах комісії. У цьому випадку партнер отримує комісійну винагороду у відсотках від обороту.

 Top Secret, франчайзинг, франшиза

В Україні можна співпрацювати з близько 50 брендами модного одягу

Дуже багато компаній, що представляють європейські та всесвітні бренди, дають бізнесменам можливість відкрити фірмовий магазин під своєю торговельною маркою і постачають товар. Це, наприклад, такі відомі бренди, як Mango, Nike, Mexx, Levi's, Minelli, Neck & Neck, Kookai і багато інших, також українські та російські компанії (в Україні можна співпрацювати з близько 50 брендами). Велика частина великих брендових бутиків відкрита саме таким способом.

У разі франчайзингу відпадають багато питань, пов'язаних з концепцією, форматом, постачальниками, стандартами діяльності - все це на певних умовах надасть франчайзер і надасть різноманітну підтримку у відкритті магазину і веденні бізнесу.

Своїми силами
Якщо ж починати бізнес самостійно, то в першу чергу потрібно подумати про концепцію магазину: що, кому і як ви хочете продавати. Подивіться, чого не вистачає у вашому місті, що користується популярністю. Визначте свою аудиторію і відповідно до цього підбирайте бренди, які ви будете продавати в своєму магазині, домовтеся з постачальниками.

Можна орієнтуватися як на відомі бренди, так і спробувати нові - все залежить від потенційного покупця. Молодь, наприклад, нормально сприймає і нові марки: якщо одяг стильний, якісний і коштує адекватно, його купуватимуть. Від того, наскільки ви відчуваєте потреби своїх потенційних клієнтів і можете вгадати майбутній попит, залежить ваш успіх у цьому бізнесі.

У ТЦ або на вулиці?
Знайдіть приміщення для вашого магазину. Краще всього, якщо він буде розміщуватися поблизу від собі подібних (за винятком магазинів однойменної марки). Це саме той випадок, коли конкуренція йде на користь, створюючи стабільний потік покупців. Ці люди, можливо, і не завжди будуть вашими клієнтами, але в будь-якому випадку кожна N-на людина з цього потоку зайде в магазин. Таким чином формуються якісь гарантовані продажі.

У маленьких містах найчастіше немає професійних торговельних центрів. Експерти стверджують: чим відкривати магазин у непрофесійному, краще все-таки зупинитися на варіанті розташування в будівлі на центральній вулиці. Тому що в непрофесійному ТЦ всі основні переваги торговельного центру як такого, як правило, відсутні: гарантований потік, сформовані звички людей здійснювати покупки.

"Як правило, центральні вулиці - це головні місця прогулянок, перегляду вітрин, пошуку чогось", - впевнена Тетяна Карлова. - "Якщо у великих містах люди більш мобільні, можуть звернути за ріг і пройти десять метрів в пошуках магазину, то в маленьких люди хочуть, щоб магазин розташовувався в красивому місці, щоб не потрібно було спеціально йти за адресою, яка їм малознайома. Це повинні бути центральні вулиці з великими фасадними вітринами, інакше необхідно дуже багато зусиль і витрат, щоб змусити клієнта пройти зайві десять метрів. А що стосується великих міст, то тут краще все-таки розташуванні в ТЦ".

Зустрічають по одягу
Наступним етапом після вибору приміщення буде його підготовка до відкриття. Відремонтувати, реалізувати запланований дизайн-проект. Внутрішній і зовнішній вигляд магазину залежить від аудиторії, на яку ви орієнтуєтеся і від асортименту товару.

Фото пункту системи Okay Multibrand Shops

Важливу роль відіграє вхід до магазину: він повинен візуально виділятися серед інших, привертати увагу і запам'ятовуватися

"Людина, яка заходить в магазин, шукає підтвердження правильності своєї майбутньої покупки, і дуже часто саме інтер'єр цьому сприяє, - розповідає Тетяна Карлова. - "Наприклад, відповідність його стилю життя, смакам, настрою. Зараз тенденція така, що хочеться недорого, але красиво. Красиво і в красивому місці. У торговельному центрі люди очікують, що вони прийшли купувати в гарне місце в правильний магазин і отримають від цього задоволення".

Багато хто з навіть недорогих торговельних маркок все одно намагаються продавати одяг у концептуальному, добре оформленому магазині, тому що навіть доступний одяг покупець зараз хоче купувати в красивій обстановці. Все має бути зроблено так, щоб клієнт, що належить до вашої цільової аудиторії, захотів увійти, щоб він побачив щось знайоме, рідне, близьке по духу. Але тут дизайнеру слід не перевищити міру можливого, важливо зберігати пропорції: занадто яскраве оформлення може не привабити відвідувачів, а навпаки сприятиме зменшенню їх кількості.

Як покажеш, так і продаш
Дослідження показують, що 70% рішень про покупку приймається саме на місці продажу. Важливо експонування найкращих зразків продукції. Для того, щоб привернути увагу перехожих і сприяти тому, щоб вони відвідали магазин, використовуються манекени на вітринах.

Самі вітрини повинні бути великими, просторими і добре освітлюватися. Таким чином, перехожий зможе оцінити не тільки те, що він побачить на передньому плані на вітрині, а й те, що знаходиться позаду, в самому магазині. Внутрішній інтер'єр магазину є фоном для того, що представлено на вітрині.

Крім того, важливу роль відіграє вхід до магазину. Він повинен візуально виділятися серед інших, привертати увагу і запам'ятовуватися. Особливо складно це зробити в торговельних центрах, де зазвичай всі магазини знаходяться на одній лінії вздовж єдиного коридору. У цьому випадку слід використовувати цікаві архітектурні рішення, як, наприклад, багаторівневий вхід, зроблений вглиб магазину...

 

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

1

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank