29.11.2009

5 кроків, щоб стати франчайзером

Усе більше підприємств починає розвивати свою мережу, використовуючи франчайзингові умови співпраці з партнерами. Перевір, чи не прийшов ще час для "франшизування" твого бізнесу

На сьогоднішній день в Україні існує трохи більше двохсот франчайзингових мереж (Стан ринку). Останні роки все більше компаній приймають франчайзингову модель розвитку мережі. Постійно зявляються нові системи в найрізноманітніших галузях економіки. Значну частину серед них складають українські компанії, багато також російських та польських франчайзерів. Конкуренція на ринку франчайзингових пропозицій постійно збільшується, і тому, щоб здобути успіх, франчайзеру треба ретельно підготуватися. Нижче пропонуємо ключові моменти на шляху до створення франчайзингової системи, які допоможуть тобі з’ясувати, на якому етапі зараз знаходишся ти.

  1. Оціни свою компанію
    Як довго фірма діє на ринку?
    Ідея франчайзингу полягає в тому, що франчайзер передає франчайзі модель ведення бізнесу, що була опрацьована на основі власного досвіду. Щоб такий досвід отримати, потрібна принаймні одна власна точка, що пропрацювала протягом щонайменше дванадцяти місяців. За менший час навряд чи вдасться протестувати концепцію та перевірити, чи підлягає вона сезонності, яку має конкуренцію на ринку, а також чи пропоновані продукти або послуги залежать від тенденцій моди.

    Чи моя діяльність прибуткова?
    Чим довше існує бізнес, тим більше у франчайзера знань щодо фінансових аспектів діяльності. Ця інформація корисна, наприклад, під час оцінки того часу, коли найвигідніше протягом року запускати точку, але перш за все необхідно буде ретельно підготувати бізнес-план і фінансові передумови для потенційних франчайзі. Очевидно, якщо загалом ми хочемо думати про розвиток, діяльність повинна приносити прибутки, і при цьому необхідно точно знати їх величину.

    Чи моя фірма унікальна?
    Добре, коли компанія чимось відрізняється від інших, що працюють в цій же галузі. Це можуть бути виняткові продукти чи послуги, специфічна візуалізація пункту або особливе обслуговування клієнта. Потрібно обдумати, чим ми можемо зацікавити потенційних франчайзі, щоб вони захотіли приєднатися до нашої мережі. З іншого боку, ми повинні оцінити, чи ця унікальність не буде перешкодою для розвитку. Чи не обмежить вона нам ринку або спричинить, що через моду попит на послуги або продукти зникне. Чем унікальніша і неповторніша діяльність, тим важче буде побудувати франчайзингову систему. Якнайкраще "франшизується" бізнес, який легко повторити чи скопіювати.

  2. Що ти запропонуєш своїм франчайзі
    Логотип
    Для майбутньої мережі потрібно створити її цілісне зображення, оскільки його уніфікація забезпечить мережі упізнавальність серед клієнтів. Саме тому розробка візуалізації мережі так важлива. Необхідно створити логотип, що виділятиме мережу з-поміж інших, а також продумати дизайн зовнішнього та внутрішнього вигляду точки. Потрібно також врегулювати юридичні питання, пов'язані з логотипом і забезпечити собі виключне право на користування ним. Тільки тоді можна думати про створення франчайзингової мережі.

    Ноу-хау
    Головне завдання франчайзера - переказати франчайзі свої професійні знання і досвід, що стосується ведення цього бізнесу. Це знання бути довіритель, істотна і ідентифікована. Ноу-хау повинне бути недоступне для осіб поза франчайзинговою системою, а також необхідним франчайзі для ведення діяльності. Завдяки вступу до системи і ознайомленню з ноу-хау франчайзі отримує перевагу над конкуренцією. Щоб можна сказати, що франчайзер дійсно передає ноу-хау, його інформація повинна бути важливою для продажу товарів, способу обслуговування клієнта, управління підприємством, адміністративних справ, фінансових і менеджменту.

    Підготовка
    Підготовка є дуже важливим елементом діяльності. Вона надає людям, що ніколи раніше не займалися подібною діяльністю, можливість отримання необхідних знань. Франчайзер повинен організувати вступну підготовку, на якій ознайомити своїх партнерів з фірмою, продуктами чи засадами обслуговування клієнта, а також додаткові навчання, організовані у разі потреби, наприклад, , щоб розказати франчайзі, як необхідно продавати нові продукти.

    Допомога
    Франчайзі, що тільки приєдналися до системи, розраховують на допомогу з боку франчайзера. Очікують її, як на початку початку співпраці, так і пізніше. На початку франчайзі перш за все сподіваються на допомогу в підборі відповідного приміщення. Франчайзер краще оцінить, чи запропоноване пункт приміщення вигідно розташоване, чи має відповідну величину і чи відповідає технічним вимогам. Вибір приміщення дуже важливий для кожної галузі, і може обумовлює успіх або поразку всього бізнесу. Крім цього в процесі співпраці, франчайзі повинні розраховувати на допомогу, наприклад, в організації акцій, підготовці працівників чи в мерчандайзингу.

  3. Вираховуємо вартість співпраці
    Сума інвестицій
    Думаючи про франчайзинг, треба зробитися аналіз окупності бізнесу, як з власної точки зору, так і потенційних франчайзі. Потрібно вирахувати, які фінансові ресурси повинен буде інвестувати франчайзі та як швидко він почне заробляти і які початкові інвестиційні суми йому будуть потрібні.

    Види франчайзингових платежів
    Знаючи величину інвестицій а також суму поточних витрат, потрібно вирахувати, які оплати франчайзингові оплати будуть в системі. У франчайзингу зазвичай присутні паушальний внесок, що зазвичай виплачується по підписанню угоди, а також поточні оплати щомісяця або щоквартально. Поточні оплати мають бути вираховані таким чином, щоб з однієї сторони покривали витрати, пов'язані з організацією і утриманням франчайзинговой мережі франчайзером, а з іншого боку, щоб не були надмірно обтяжливими для франчайзі.

  4. Опрацюй франчайзинговий пакет
    Якщо твоя власна точка працює вже досить довго, ти є власником товарного знаку та діяльність твоя рентабельна. Тоді ти можеш почати думати про створення франчайзингової мережі. Це вимагає часу та роботи. Перш за все над розробкою франчайзингового пакету. У рамках пакету потрібно підготувати франчайзинговий Договір, який регулюватиме права і обов'язки сторін в процесі тривання угоди та після його припинення. Потім потрібно опрацювати операційний підручник, який мусить докладно описувати ноу-хау франчайзера. Додатково можна опрацювати бізнес-план. Це непросте завдання, а притому дуже трудомістке. Тому, щоб подбати про хорошу його підготовку, найкраще звернутися до радників, які займаються такими питаннями професійно і допоможуть тобі в розробці необхідної документації.

  5. Знайди франчайзі
    Наступним кроком, який потрібно зробити, плануючи створити франчайзингову мережу, - підготовка стратегії промоції системи і пошуку франчайзі ("Як знайти франчайзі"). Розроблена бізнесова модель є продуктом, який потрібно продати. Для полегшення цієї задачі найкраще провести багатоканальну інформаційну кампанію або використати інструменти public relations.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0
5 кроків, щоб стати франчайзером

Ще немає жодного коментаря до статті. Нехай Ваш буде першим.

Форум 291 теми, 1167 коментарів, 278 учасників

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank