27.11.2009

Вибираємо ідею для бізнесу

Вибір франчайзингової системи іноді нагадує початок кохання. Краса може ховати на перших порах поганий характер. Як же цьому запобігти?

Перед прийняттям остаточного рішення про початок діяльності, необхідно попередньо перевірити франчайзера. Більшість франчайзингових компаній, згідно з засадами бізнес-етики, присвячують багато часу і уваги моментам, що допомагають їх франчайзі отримувати щоразу більші прибутки.

Однак деякі фірми можуть приділяти менше уваги успіху франчайзі. Навіть серед найкращих компаній не всі можуть забезпечити достатній рівень підтримки для своїх франчайзі. Як результат одним з найважливіших питань для потенційного франчайзингового інвестора є ретельна всестороння перевірка франчайзера. Можна виділити п'ять ключових етапів під час збору інформації про франчайзера:

  • зустріч і розмова з франчайзером;
  • ретельний аналіз всіх документів, що стосуються ведення франчайзингової діяльності;
  • розмови, дискусії, обмін думками між франчайзі цієї мережі;
  • розмови з колишніми франчайзі, які за якихось причин вийшли з мережі;
  • пошукати можливі негативні відгуки про франчайзера у мережі Інтернет і проаналізувати їх об’єктивність.

Зустріч з франчайзером

Багато компаній при заохоченні потенційних франчайзі до вступу в мережу надають їм можливість зустрітися з франчайзером на його території. Це дуже гарний спосіб дізнатися про систему, що нас цікавить, безпосередньо від ключової особи в ній. На такій зустрічі потенційний франчайзі повинен зібрати якомога більше корисної інформації, але це зовсім не означає, що одразу треба погоджуватися на співпрацю. Під час такої зустрічі необхідно поспілкуватися з представниками всіх "ключових" відділів у компанії.

Необхідно звернути увагу, якщо презентації системи базуються виключно на планах на майбутнє. Навіть коли плани здаються цікавими і багато обіцяють - це недостатній привід для купівлі франшизи. Більше треба звернути увагу на досягнення компанії та результати її діяльності, а також поцікавитися, яку підтримку надаватиме франчайзер, якщо Ви вступите до мережі.

Аналіз документів

В більшості країн, де франчайзинг вже закріпив свої позиції на ринку, франчайзер зобов'язаний надавати інформацію про фірму та її діяльність і навіть певні документи. Так, наприклад, в Сполучених Штатах таке розкриття документів регульоване законодавством, а також через Federal Trade Commision (FDC) ("Федеральну Комерційну Комісію"). Франчайзери зобов'язані ознайомити майбутніх франчайзі з документами, що відкриті для доступу потенційним партнерам у формі Franchise Offering Circular (UFOC) (Цілісний Інформаційний Проспект).

Ці дані дозволяють франчайзі краще розібратися, хто є власником мережі, знайомлять з історією фірми як такої, зі всіма непорозуміннями та судовими розглядами, до яких франчайзер міг бути причетний.

Натомість в Україні франчайзі, що мають намір співпрацювати в майбутньому з певною компанією, не мають правової підтримки, що зобов’язувала би франчайзера надавати документи для ознайомлення. Таке рішення може прийняти лише сам франчайзер, тому так важлива зустріч і безпосередній контакт з ним.

Розмови з іншими франчайзі

Маючи інформацію про франчайзера з різних джерел, можна легко її перевірити, що дозволить розібратися, наскільки реально все те, що він обіцяє. Франчайзі - ось найкраще джерело інформації. Поцікавтеся в них про маркетингову та рекламну підтримку, реальну суму інвестиції і наскільки вони задоволені співпрацею з франчайзером.

Не треба сподіватися, що франчайзі розкажуть все, наприклад, дадуть інформацію про їхні прибутки від франчайзингових точок. Вони не знають Вас і можуть розцінити такі запитання як втручання в їхні справи. Набагато більше користі принесуть запитання про те, якої думки вони про співпрацю з франчайзером. З більшістю можна поспілкуватися по телефону, але добре познайомитися з двома-трьома особисто.

Розраховуйте на можливість того, що частина франчайзі може не дуже охоче ставитися до прохань надати інформацію про їх мережу. Не відмовляйтеся, якщо на зустрічі у Вас запитають номер телефону та особисті дані. Вони також мають право убезпечити себе, тим більше існує вірогідність, що вони повинні узгоджувати надання такої інформації з франчайзером.

Зустріньте колишніх

Адреси і номери телефонів цих осіб повинні знаходитися в базі даних франчайзера. Чи надасть він таку інформацію – невідомо, однак реакція також може щось про нього сказати. Якщо виникне можливість зустрічі з такою людиною, варто поцікавитися в неї, чому вона вирішилася відмовитися від співпраці. Але треба усвідомлювати те, що причини виходу з мережі можуть бути різні, і колишній франчайзі може бути негативно настроєний до мережі, тому треба об'єктивно сприймати те, що він скаже.

Проаналізуйте самі себе

Франчайзі повинен постаратися реально оцінити власні мотиви придбання франчайзингу. Якщо Вам важко підкорятися вимогам та стандартам ведення діяльності, то варто все ж створити власну компанію.

Франчайзі повинен також реально оцінювати свої фінансові можливості. Крім того важливо вибрати саме той франчайзинг, що відповідає нашим зацікавленостям, можливостям і талантам. Лише коли Ви виберете франчайзинг, сумісний із заявками, потребами і цілями, можена починати оцінювати і перевіряти франчайзера.

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank