Чи варто купувати чужу бізнес-ідею?

Неділя
15.11.2009
Аргументів "за" купівлю франшизи є багато, зрештою так само як і "проти". Рішення за підприємцем
 

Якщо ти впевнений, що маєш досконалу та неповторну бізнес-ідею, - наприклад, вигадав якусь послугу, якої ще ніхто не надавав або новий продукт, що потрібний людям - варто самому розпочати бізнес, не входячи у франчайзинг.

Подамо приклади кількох новаторських ідей останніх років - пошукова система Google, енергетичний напій Red Bull, заклади вегетаріанського харчування. Всі ці приклади показують, що досі є варіанти нових оригінальних ідей і в тих галузях, що вже існують, і в новостворених. Хоча варто визнати, що справді геніальні ідеї трапляються рідко. Ну і, звичайно, вигадати ідею це одна справа, а втілити це в життя – це зовсім інше.

Зазвичай проблемою реалізації нових ідей є капіталомісткість таких проектів, що часто вимагають великих інвестицій на початку діяльності. У випадку якщо готівкові кошти обмежені, можна спробувати пошукати зовнішнє фінансування - можливі гранти та програми підтримки підприємництва, інвестиційні фонди, що спеціалізуються в оцінці та дофінансуванні нових фірм, або пошукати допомоги в бізнес-інкубаторах. Додатково, підприємці, що наважуються на відкриття самостійного бізнесу, мусять мати достатньо терпіння, значно більше, ніж у випадку франчайзингового бізнесу, де максимальні обсяги продажів можна досягнути часто вже після першого року діяльності. Навіть найкращі бізнес-ідеї, наприклад, вищезгаданий Red Bull набирав темпів поступово, здобувши справжню популярність тільки на десятому році діяльності фірми.

Торгова марка Red Bull з'явилася в 1986 році і не була відома широкому загалу до 1997-го. На сьогодні річні обсяги продажу Red Bull сягають близько $800 млн. При цьому австрійський підприємець не вигадав нічого нового - енергетичний напій як і колись створюється на основі легкогазованому тоніку з Таїланду. Це є доказом, що не треба вигадувати чогось абсолютно нового, щоб стати багатим та знаменитим. Треба виявити потенційні потреби споживачів, створити торговельну марку і першому запропонувати її клієнтам. А як це зробити? Реклама і PR.

Завдякі якісній рекламі і PR Red Bull став надзвичайно популярним

Назва ваша, бізнес наш

Якщо жодна геніальна ідея не прийшла до голови, але відчуваєш, що власний бізнес - це саме те, що потрібно, і вже на рахунку чекає капітал для інвестиції, варто прийняти рішення для ведення бізнесу, базуючись на бізнес-ідеї вибраної франчайзингової мережі (Як вибрати найкращу бізнес-ідею?). А вибирати є з чого - вже зараз в Україні працює більш ніж 200 франчайзингових та агенційних мереж, що представлять майже всі галузі (дивитись: каталог франшиз). Розміри необхідних інвестицій коливаються від кількох тисяч гривень до кількох мільйонів. Головною перевагою франчайзингу є те, що купується перевірена бізнес-ідея, на якій вже хтось заробив, завдяки чому істотно зменшується ризик. Проте, це не є причиною, щоб розслаблятися - роботи у франчайзинговій фірмі є стільки ж, як і в будь-якій іншій. Франчайзинг не закінчується купівлею права користування торговою маркою, - успішність підприємства це щоденна реалізація стратегії та бізнес-плану.

Основою франчайзингу є знана марка, яка приваблює клієнтів. Це щоденний франчайзинговий консалтинг, а також маркетингові кампанії національного масштабу, які може собі дозволити мережа, але ніколи б не дозволила собі самостійна фірма. Покупець франшизи повинен пройти ґрунтовне навчання, а також опанувати ноу-хау.

На жаль, існують і витрати франчайзингу - франчайзі повинен внести так знану вступну оплату (паушальний внесок) за франшизу (франчайзинговий пакет), а пізніше - під час тривання договору - переказувати на користь франчайзера роялті. Вибір, чи інвестувати у франшизу чи самостійно відкрити фірму, звичайно залежить тільки від підприємця: від рівня його мотивації та характеру.


читати статті

Франчайзинг, агенція чи самостійно /30.11.2009

Агенція, франчайзинг чи, можливо, вести бізнес самостійно? Кожен з цих виборів має свої переваги

Можливі непорозуміння /30.11.2009

Представляємо роз’яснення деяких випадків, які часом вводять в оману або є не до кінця зрозумілими

Пишемо франчайзинговий бізнес-план /27.11.2009

Деякі франчайзери вимагають від кандидатів представлення бізнес-плану під конкретну величину інвестицій і конкретне розташування точки. Таким чином вони перевіряють бізнесовий талант франчайзі.

Мультиліцензія, або вищий пілотаж /27.11.2009

Їх називають мультифранчайзі бо замість однієї франчайзингової точки вони мають декілька. Вони не сидять на одному місці, а подорожують від однієї своєї точки до іншої

Вибираємо ідею для бізнесу /27.11.2009

Вибір франчайзингової системи іноді нагадує початок кохання. Краса може ховати на перших порах поганий характер. Як же цьому запобігти?

популярне на форумі

Секрети успішності магазину одягу

Вот интересная статья о том, как можно открыть свой магазин нижнего белья...

3 коментар
остання 17.04.2018
Как открыть кроличью ферму. Бизнес-план.

Имя кредитора: г-н Пол Уильям. Lender E-mail: paul_william_loanhouse@hotmail.com Мы предлагаем частные, коммерческие...

1 коментар
остання 02.04.2018
Секрети успішності магазину одягу

Ось інтернет магазин іспанської взуття https://elegante.com.ua/ там дуже гарне та елегантне взуття, а...

3 коментар
остання 03.01.2018
METRO: франчайзинг в Україні

Ребята! кто-то получил разъяснения или инфу по metro

5 коментар
остання 19.01.2017
METRO: франчайзинг в Україні

Хочу відкрити магазин! Підскажіть деталі по франшизі ramanyatsiuk@gmail.com Дякую

5 коментар
остання 08.12.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

Обратились в клинику 22 сентября. За день до этого мой кот вдруг стал каким-то слабым, припадал на...

27 коментар
остання 26.09.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

20.05.2016 ветеринар клиники Алден-вет Татьяна Федоровна Ковченко назначила моему коту уколы. После...

27 коментар
остання 25.05.2016
Алден-Вет кожного разу трохи інакша

Алден-Вет, клиника на Виноградаре у вас оставляет желать лучшего. Приехали по старой памяти в...

27 коментар
остання 04.02.2016