07.11.2009

Приготуйся до ролі франчайзера

Франчайзинг з кожним роком набуває популярності як метод розвитку бізнесу

Останнім часом на ринку з’являється все більше і більше франчайзингових пропозицій, та весь час підприємці розмірковують, чи варто використовувати цю форму розвитку. Роздумуючи над перевагами франчайзингу, постав собі запитання: чи готовий я стати франчазером?

Ідея франчайзингу охоплює все більше підприємців, коли стають відомими ті вигоди, які надає ця форма діяльності. Кожен підприємець зацікавлений у розширенні каналів дистрибуції, утвердженні позицій на ринку і збільшенні відомості своєї торговельної марки. Ця перспектива приваблива ще у тому плані, що мережа розвивається без необхідності ризику і витрачання коштів у побудову власної мережі. Крім того франчайзер може не турбуватися про підбір персоналу та управління франчайзинговою точкою, оскільки франчайзі як власник більш зацікавлений в успішності підприємства, ніж наймані мереджери. Наступними перевагами є додаткові джерела доходів – франчайзингові платежі, нижчі видатки на рекламні кампанії, а також формування ринку збуту своєї продукції (в разі торговельного франчайзингу). Однак на жаль дуже часто підприємці, що планують розвивати франчайзингову мережу свого бренду, не ставлять собі основного запитання: що унікального я можу запропонувати франчайзі, щоб спонукати їх приєднатися до мережі? Думаючи про розвиток по франчайзингу, потрібно подивитися на власну діяльність поглядом франчайзі і знайти вигоди, які він отримає від долучення до мережі.

Чи є в мене досвід?

Згідно з принципами франчайзингу, франчайзер зобов'язаний передати франчайзі цілісну модель ведення бізнесу, розроблену на основі власного досвіду. Щоб такий досвід мати, потрібна принаймні одна пілотна точка, що пропрацювала щонайменше рік. Стільки часу мінімально потрібно, щоб протестувати задум і перевірити, чи впливає на нього сезонність, яку має конкуренцію на ринку, а також чи залежать пропоновані продукти або послуги від тенденцій моди. На власному досвіді найкраще можна перевірити рентабельність концепції і тоді легше буде переконати потенційних франчайзі приступити до мережі. Лише маючи власну точку, ти зможеш опрацювати і підготувати цілісну концепцію ведення господарської діяльності.

Чи я маю права на торговельну марку?

Майбутня франчайзингова мережа потребуватиме уніфікованого оформлення, оскільки воно забезпечить пізнавальність мережі. Потрібно врегулювати юридичні питання, пов'язані з торговельною маркою та іншими знаками та інтелектуальною власністю, і забезпечити собі виключне право на користування і розпорядження ними. Тільки тоді можна думати про розвиток по франчайзингу.

Однотипне оформлення надзвичайно важлива для розвитку франчайзингової системи

Чи окупляться інвестиції?

Думаючи про франчайзинг, необхідно зробити аналіз окупності планованої діяльності, одночасно зі своєї точки зору та з під кутом зору потенційних франчайзі. Потрібно вирахувати, які фінансові ресурси повинен буде інвестувати франчайзі і як швидко він почне заробляти. Визнач також допомогу, що ти зможеш надавати своїм партнерам-франчайзі, а також вигоди для них зі вступу до мережі.

Чи я маю стратегію просування?

Якщо в тебе працює власна точка, ти є власником торговельної марки і твій бізнес є дійсно рентабельним, ти можеш починати думати про створення франчайзингової мережі. Однак опрацювання всіх засад майбутньої співпраці вимагає часу та кропіткої роботи. Першим етапом є розробка франчайзингового пакету, який ти надалі будеш пропонувати потенційним франчайзі. У рамках пакету ти мусиш підготувати франчайзинговий договір, що регулює права і обов'язки сторін в процесі його тривання та після припинення строку його дії. Наступним елементом є операційний підручник, в якому детально мають бути описані всі процедури і мережеві стандарти, яких має дотримуватися франчайзі. Ти також повинен визначити систему франчайзингових платежів і додатково опрацювати бізнес-план. Це непросте завдання, а також трудомістке. Тому піклуючись про гарну підготовку документів, краще звернутися до консультантів, які займаються такими питаннями професійно.

Наступним кроком, який потрібно зробити для створення франчайзингової мережі, - це підготовка стратегії просування франчайзингової пропозиції і пошуку франчайзі. Потрібно враховувати, що ще до пошуку франчайзі необхідно організаційно підготувати свою компанію. Тому основне запитання, яке потрібно собі поставити перед тим, як думати про франчайзинг: чи я вже до цього готовий?

Поділитися статтeю

Коментувати на форумі

0

хочете більше?

нюслеттер Franchising.ua

If you see this, leave this form field blank